כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

לאחר תחקיר ה-BBC: הת"ת החסידי נאלץ לעזוב

לאחר התחקיר שפורסם ב-BBC, בו תועד מלמד בתלמוד תורה חסידי בלונדון כשהוא מכה ילד, וכן ליקויים והזנחה במבנה הת"ת הפועל בתוך בית כנסת, נאלץ מנהל הת"ת להוציא את הת"ת מתוך בית הכנסת • במקביל, בית הכנסת הגיש תלונה במשטרה על חדירה לפרטיות

צילומסך מתחקיר ה-BBC
צילומסך מתחקיר ה-BBC



לאחר התחקיר שפורסם ב-BBC, בו תועד מלמד בתלמוד תורה חסידי בלונדון כשהוא מכה ילד, וכן ליקויים והזנחה במבנה התלמוד תורה הפועל בתוך בית כנסת, נאלץ מנהל הת"ת להוציא את הת"ת מתוך בית הכנסת.

במקביל, בית הכנסת הגיש תלונה במשטרה על חדירה לפרטיות. מנהלי בית הכנסת סיפרו שכתב ה-BBC התקשר לבקש מהם תגובה, אך לא הסכים להראות להם את התיעוד. אנשי בית הכנסת טוענים שאם הם היו יודעים על המכות הם לא היו מחכים לתחקיר, אלא היו מוציאים את תלמוד התורה מהמקום באופן מיידי.



כזכור, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', אתמול פורסם ברשת ה-BBC תיעוד מטריד מתוך בית כנסת - מלמד בחיידר נראה לכאורה מכה ילד קטן.

ה-BBC ערך תחקיר על אודות הת"תים החרדים בבריטניה, פרסם את התיעוד ודיווח כי ישנם לפחות עוד שני בתי ספר חרדיים פרטיים עם תנאים כאלה, מכות, איומים ולכלוך מזעזע.

על פי התחקיר, ישנם בבריטניה יותר מ-350 בתי ספר בלתי רשומים, אך משרד החינוך לא הצליח לסגור אותם, מאחר ולא היו לאגף המטפל בבתי הספר הפרטיים מספיק סמכויות לסגור אותם.

החוק בבריטניה קובע, כי בתי הספר צריכים להיות רשומים אצל הממשלה - אם לומדים בהם חמישה ילדים לפחות ושמלמדים בהם לפחות 18 שעות במשך שבוע.

בתיעוד שפרסם ה-BBC, נראה מלמד מכה ילד, מה שהביא את אן לונגפילד, יו"ר המועצה לשלום הילד באנגליה לכנות את המקרה "הילד היה במצוקה קשה". עכשיו מתברר שזה לא היה מורה ותלמיד, אלא אבא שהגיע לאסוף את הילד שלו והיכה אותו.

"כשהמבוגר מסתובב, הילד צועד לאחור והמבוגר פוגע בבירור בילד", אמרה אן לתקשורת בעודה צופה בתיעוד.

תלמוד התורה החסידי בלונדון פעל עד הבוקר בתוך בית הכנסת, שמנהליו טענו כי הם לא מודעים לאירועים הללו, וביקשו מידע נוסף מה-BBC. כך דווח 'הג'ואיש כרוניקל'

על פי הדיווח, מנהלי בית הכנסת טענו שלא לומדים במקום יותר מ-18 שעות בשבוע, אך לאחר תצפית של ה-BBC נראה בבירור שזה יותר מ-18 שעות שבועיות.

תיעוד נוסף מתוך שני בתי ספר נוספים, מראה על תנאים מזעזעים, הכוללים; היגיינה ירודה, חוטי חשמל גלויים וחדרים מלוכלכים במצב איום ונורא.

התחקיר התבצע על כל בתי הספר הלא רשומים בבריטניה, חצי מהם של מוסלמים, ושם התיעודים מזעזעים ביותר, ממכות ועד התעללות בתלמידים, בנוסף הסתה לרצח של מי שיפר את חוקי האיסלם.

יו"ר המועצה לשלום הילד אמרה שאף בית ספר לא נסגר, מאחר ואף אחד לא הועמד לדין, ואין לה מספיק סמכויות לטפל בזה.

התחקיר הזה מתפרסם, בו בזמן שבתי הספר ותלמודי התורה נאבקים נגד משרד החינוך שדורש שהילדים ילמדו דברי כפירה בכדי לקבל תקציבים, ואם לא היה די במאבק הזה, התחקיר והתיעוד הנוכחי בוודאי לא יתרמו למאבק.

בנוסף פרסם ה-BBC מספר טלפון, למי שיש מידע על בתי ספר שהם לא רשומים, ויש חשש שילדים מוכים שם או שהמקום במצב תברואתי קשה, להתקשר ולדווח. למוסר המידע מובטחת דיסקרטיות מלאה.

אחד העסקנים החרדים בבריטניה אמר ל'בחדרי חרדים': "התקשורת הבריטית מחפשת אותנו לאחרונה עם זכוכית מגדלת. בבתי הספר המוסלמים קורים דברים גרועים הרבה יותר והתקשורת מבליטה דווקא אותנו. אנו חשים תקופה של הסתה נגדנו".

לאחר פרסום התחקיר, תלמוד התורה הפועל במקום נאלץ לחפש מקום חלופי, מנהלי בית הכנסת הודיעו למנהלי הת"ת לעזוב את המבנה.

במקביל, בית הכנסת הגיש תלונה במשטרה על חדירה לפרטיות. מנהלי בית הכנסת סיפרו שכתב ה-BBC התקשר לבקש מהם תגובה, אך לא הסכים להראות להם את התיעוד. אנשי בית הכנסת טוענים שאם הם היו יודעים על המכות הם לא היו מחכים לתחקיר, אלא היו מוציאים את תלמוד התורה מהמקום באופן מיידי.

בנוסף טוענים בבית הכנסת, כי נערכה ביקורת במקום לפני מספר חודשים מטעם משרד החינוך והם לא מצאו ליקויים. אך לאחר פרסום התיעוד לבית כנסת לא נותרה ברירה אלא להוציא משם את התלמוד תורה, התיעוד הגיע ככל הנראה משכן שמתגורר ממול הבית כנסת, והוא זה שנתן את הבעףית שלו לכתב ה-BBC לצלם, כך טוען מנהל בית הכנסת.
תלמוד תורה תחקיר BBC לונדון התעללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד