כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בג"צ דחה את בקשת הרשות לערר של עיריית בני ברק בעניין צו הביניים בהקצאות

שלב נוסף בפרשת הקצאות שטחים ציבוריים בבני ברק. בקשה של עירייה בני ברק לערר על החלטת בית המשפט בתל אביב ש'תקע' את ההליך - נדחתה

עיריית בני ברק. צילום: פלאש 90
עיריית בני ברק. צילום: פלאש 90



בית משפט העליון דחה את בקשת הערר של עיריית בני ברק נגד החלטת בית משפט לעניינים מנהליים בתל אביב.

עיריית בני ברק הגישה לבית משפט העליון בקשת רשות לערר, נגד החלטת השופט ד"ר קובי ורדי, סגן נשיא בית משפט המחוזי בת"א, שקיבל את בקשת "ניידות חב"ד בע"מ" ונתן צו ביניים האוסר על העירייה להמשיך את הליכי ההקצאות עבור שורה של עמותות, נגדן נטען באשר לאי חוקיות ההקצאות.

מדובר בעתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין דוד דרור ויובל גרינשטיין ממשרד עו"ד דרור & גרינשטיין. היא התקבלה בין היתר בטענה כי "אי מתן הצו יסכל את בירור ההליך העיקרי" כתב השופט בהחלטתו, שהתפרסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים'. בנוסף, נימק זאת השופט בהתחשב בשני שיקולים. "האחד, סיכויי העתירה להתקבל. והשני, מאזן הנוחות נוטה לטובת מבקש הצו ולא לטובת המשיב" כתב.

בבקשת רשות לערר לבית משפט העליון, העירייה טענה, כך מהמסכמים שהגיעו ל'בחדרי', כי לא היה מקום להורות על צו הביניים, זאת נוכח התחייבותה שלה, כי תקצה קרקע לניידות חב"ד, ככל שיימצא כי זו זכאית להקצאה. בנוסף טענו, שהחלטת העירייה גם כך אינה סופית וכפופה לאישור מועצת העיר ושר הפנים אריה דרעי, כך שהעתירה מיותרת.

"דין הבקשה להידחות" כקבע היום (שלישי) השופט עוזי פוגלמן, "בהיעדר עילה להתערב בהחלטת בית משפט קמא". שופט בית משפט העליון ציין כי ביהמ"ש לעניינים מינהליים קבע כבר, כי מאזן הנוחות נוטה לטובת מגישי העתירה, ניידות חב"ד. בשים לב לכך שטרם נחתמו הסכמי הקצאה עם העמותות, ואלה עדיין טעונים עדיין לאישורו של שר הפנים.

עוד צוין בהחלטת ביהמ"ש לעניינים מנהלים, כפי שדווח ב'בחדרי', כי במסגרת עתירות מינהליות נוספות שהוגשו על הליך הקצאת הקרקעות בעירייה, ניתנו צווי ביניים המונעים את המשך קידום ההקצאות, וגם לכך יש לתת משקל. בעקבות דברים אלה ועל מנת למנוע מצב של "מעשה עשוי", בית משפט בת"א הורה על צו הביניים כאמור, "כדי שלא לסכל את בירור הטענות בעתירה".

על רקע קביעות אלו, ובהתייחס למסקנת בית משפט בת"א כי העירייה והעמותות שנתבעו, לא הצביעו על נזק שייגרם להן כתוצאה מהיעתרות לבקשה למתן צו ביניים, "איני סבור כי הבקשה שלפניי הניחה עילה למתן רשות לערער וזאת גם מבלי שאביע עמדה בדבר סיכויי העתירה".

יצויין כי עיריית בני ברק בבקשה לבית משפט העליון, העלתה טענות מקדמיות. השופט פוגלמן העיר כי "אלו שמורות לה ותתבררנה במסגרת הדיון בעתירה" בבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב.
ניידות חבד עיריית בני ברק ועדת הקצאות בית משפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד