י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המשבר מחריף: גפני ביטל הישיבות גם ביום שני - בגלל בעיית תקצוב החינוך במוכש"ר

אחרי האיום על העברת חוק הגיוס. מתקפה חריפה של ח"כ גפני, על פקידי האוצר בענין הפגיעה במוכר שאינו רשמי:"ילדי ישראל לא ישארו בצורה כזו - ביום שני היו צריכות להיות הצבעות ואני מבטל אותם, לא יהיה תקציב, נלך לבחירות ואתם תהיו אשמים"

גפני לצד שי באבד. צילום: מרים אלסטר פלאש 90
גפני לצד שי באבד. צילום: מרים אלסטר פלאש 90



אחרי שהודיע כי ללא קידום חוק הגיוס נלך לבחירות, ואחר שהודיע על ביטול ישיבות ועדת הכספים ביום ראשון, שב יו"ר ועדת הכספים גפני ומאיים כי ללא מימוש ההסכם הקואליציוני בענין המוכש"ר, הוא מבטל את ההצבעות בועדת הכספים - גם ביום שני.

בישיבה סוערת של ועדת הכספים על תקציב משרד החינוך בהשתתפות שר החינוך ומנכ"ל המשרד, העלה ח"כ גפני את מצוקת ואפליית מוסדות המוכש"ר והודיע כי הוא עוצר את ההצבעות על חוק ההסדרים עד לקבלת תשובות ממשרד האוצר בנושא.



עיקר המחלוקת הינה על אי החזרת תקנות שביטל שר החינוך פירון ואשר על פי ההסכמים הקואליציוניים צריכות לשוב ולהיות מתוקנות.

בישיבה נכחו ראשי מוסדות שבאו למחות על כי תלמידיהם מופלים לרעה וכי משרדי הממשלה מקפחים אותם באופן קיצוני ומביאים את מוסדותיהם לקריסה. הרב דוד טקשה מנהל מוסדות תורת אליהו בבית שמש אמר כי המציאות הנוכחית בלתי אפשרית, "מזה חמש שנים קוצץ לנו התקציב בחמישים אחוז, בזמן שמנכ"ל המשרד מקבל משכורת, המורים אצלנו מקבלים רק שישים ושבעים אחוז מהשכר. אנחנו לא צריכים ליפול למחלוקת בין משרד החינוך למשרד האוצר, גם ילדינו חיים כאן ומגיע להם תקציב כמו כל ילד אחר".

עוד נאמר כי מנהלים רבים עומדים במציאות שבה "המדינה מגדילה את התביעות והדרישות מצד אחד ומקצצת את התקציבים מצד שני" "יש פה קבוצת מוסדות חינוך שהמדינה מזניחה ומדרדרת עד לסגירתם" אמר מנהל אחר.

נעה הימן הרפרנטית של משרד האוצר הבהירה כי הנושא מעוגן בהסכם קואליציוני וכי הסכומים של כלל ההסכמים מעוגנים בהחלטות הממשלה. לדבריה, "כלל ראשי הסיעות חתמו בערב התקציב האחרון גם על כלל המקורות שיופנו לטובת נושאים קואליציוניים וגם על כלל התקציב שיהיה זהה לתקציב 2017-018 וכי הסכום המוקצה לתוספת שעות למוסדות המוכש"ר היה 84 מיליון ש"ח ו- 84 מליון ש"ח אכן עברו".

גפני זעם על המענה ואמר כי כראש מפלגה לא חתם על ההסכם הזה והוא אינו מתכוון לכבדו ואני מתכוון לא לכבד עוד דברים שאתם מבקשים שכן "יש ילדים במדינת ישראל שמקבלים חמישים אחוז ממה שקיבלו ב- 2012 כי שי פירון שינה את התקנות. שר החינוך היום אומר שהוא רוצה לשנות את זה ומוכן לחתום על התקנות אלא שמשרד האוצר לא מוכן לתת את הכסף ואת אומרת שאני חתמתי על ההסכם, מה פתאום לחתום? על הגב של מי? מה זה קשור לענין? אין להם משכורת לשלם למורים!".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי אם היה משרד משפטים נורמלי הוא היה פוסל את כל התקציב על פגיעה בשיוויון, לגיטימי שהמדינה אומרת שהחינוך הרשמי מקבל יותר אבל אי אפשר לא לאפשר קיום ולהחמיר את הרגולציה ולקנוס את מוסדות המוכש"ר.

ח"כ סתיו שפיר קראה לחברי הקואליציה להגיע להסכמה כי כל חברי הוועדה יתאחדו ועד שלא יהיה שיוויון בתקציב לכל ילדי ישראל, לא תצביע הוועדה על התקציב. גם ח"כ מיקי רוזנטל הסכים עימה ואמר כי כל ילדי ישראל צריכים לקבל את אותו תקציב.

את הדיון סיכם יו"ר הוועדה גפני שקבע כי לא ניתן להשלים עם המצב. "יש פגיעה אנושה במשכורות מורים ומוסדות קורסים" הוא פנה לנציגי האוצר וביקש כי יתנו לו תשובה בנדון ועד אז הודיע כי לא יהיו הצבעות ביום שני "לא ישארו ילדי ישראל בצורה כזו. לא יהיה תקציב, נלך לבחירות ואתם תהיו אשמים".

דוד שרפר יו"ר פורום המוכש"ר אומר בעקבות הדיון כי "כלל מנהלי המוכשר ממתינים כבר שלוש שנים לביצוע התיקון המוסרי והצודק של החזרת התקנות שיאפשרו למוכש"ר לשוב ולקבל 75% מכלל מה שמקבלים כל תלמידי ישראל, רק במציאות כזו יוכל המוכש"ר להתקיים."
גפני מוכר שאינו רשמי ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד