י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נתניהו וכחלון ייפגשו מחר שוב לדון ברפורמה בחברת חשמל ובבג''ץ השביתות

במקביל נערכים במשרד האנרגיה לקדם רפורמה חלופית למקרה שבו הרפורמה שעליו הוסכם לא תצא לפועל

נתניהו וכחלון. צילום: פלאש 90
נתניהו וכחלון. צילום: פלאש 90



ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון ייפגשו מחר (ד') בבוקר לדיון על עתיד הרפורמה בחברת חשמל, לאחר שהפגישות הקודמות ביניהם בנושא לא הניבו הסכמה. כחלון סבור כי יש לקדם את הרפורמה שגובשה - גם במחיר ביטול הבג''ץ הממשלתי להגבלת זכות השביתה. נתניהו, מנגד, סבור שאין לוותר על הבג"ץ.

במשרד האנרגיה נערכים לקידום הרפורמה חד-צדדית, אך במשרד האוצר מזהירים כי זו לא תוביל להתייעלות חברת חשמל ולא תוריד את מחיר החשמל לצרכנים. לקראת ההכרעה אמור ראש המועצה הלאומית לכלכלה, אבי שמחון, להציג לנתניהו את תוצאות הבדיקה שערך לגבי כדאיות הרפורמה למשק.

במשרד האוצר מעריכים כי בתום שמונה שנות הרפורמה, היא תניב למשק תרומה של מיליארדי שקלים בשנה, תוך שדרוג ניכר ברשת ההולכה ופתיחת שוק החשמל לתחרות אמיתית.

יו"ר רשות החשמל, אסף אילת, אמר היום בוועידת האנרגיה של המכון הלאומי לאנרגיה וסביבה, כי אין תחרות אמיתית ומחיר החשמל מפוקח למעשה. לדבריו, גם אם הרפורמה המדוברת לא תצא לפועל, משק החשמל יעבור רפורמה שיכלול היבטים דומים לאלו שסוכמו עם חברת החשמל - כולל הוצאת מנהל המערכת (הגוף שקובע איזה יצרן יתחבר לרשת ויספק חשמל) מחברת חשמל ושידרוג רשת ההולכה כדי לאפשר ליותר שחקנים להיכנס למקטע יצור החשמל. עם זאת, לדבריו, רפורמה ממשלתית לא תוכל להבטיח שחברת חשמל תקטין את הייצור שלה כפי שתעשה רפורמה בהסכמה.

מנכ''ל משרד האוצר, שי באב''ד, אמר היום בוועידה כי הרפורמה צפויה להוריד את מחיר החשמל לצרכנים בעוד 8-7 שנים, בעוד שללא רפורמה מוסכמת התעריף לא יירד כלל. גם יו''ר ועד עובדי חברת חשמל, מיקו צרפתי, קרא לממשלה לאמץ את הרפורמה בחשמל.
בנימין נתניהו משה כחלון רפורמה בחברת חשמל הגבלת זכות השביתה משרד האנרגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד