ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

מדאיג: איראן הקימה בסיס צבאי חדש בסוריה; "קו אדום שאין לחצותו"

רשת 'פוקס ניוז' האמריקנית מציגה צילומי לווין, מהם עולה התמונה המדאיגה, כי איראן הקימה בסיס צבאי חדש הכולל האנגרים המשמשים לאחסון טילים המסוגלים להגיע לכל שטח ישראל התגובות בישראל: "מחייב פעולה מדינית נחושה מצד ראש הממשלה"

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



טענות נתניהו על התבססות איראנית בסוריה, מקבלות הלילה חיזוק משמעותי. לפי הדיווח ברשת הטלוויזיה 'פוקס ניוז' האמריקנית, איראן הקימה בסיס צבאי קבוע סמוך לבירת סוריה - דמשק.

לפי הדיווח, הבסיס כולל האנגרים המשמשים לאחסון טילים המסוגלים להגיע ולפגוע בכל שטחה של ישראל.

את הדיווח, מחזקות תמונות לווין שצולמו על ידי חברת 'אימאג'סט', בהן נראה הבסיס האיראני החדש הכולל האנגרים בצבע לבן, שגודלם הוא בערך 18 על 27 מטר.

באתר ynet פורסם, כי מדובר בסיס הדומה לבסיס שהקימה איראן דרומית לדמשק והושמד על ידי ישראל בחודש דצמבר, על פי פרסומים זרים.

רק בשבוע שעבר חשף ה'ניו יורק טיימס' בתחקיר שערך, את היקף התבססות איראן בסוריה. בתחקיר נטען, כי באמצעות ההימצאות בסוריה, אירן מציירת מחדש את מפת האזור".

ה'ניו יורק טיימס' הציג נתונים מדאיגים מאוד, הוא מיפה את הבסיסים והמוצבים של איראן בתוך סוריה, מהם עולה כי קיים ריכוז גבוה של בסיסי מנהלה, לוגיסטיקה, חמ"ל שליטה במל"טים ומרכזי אימון - כל זאת, לאורך הגבול עם ישראל.

כזכור, בשבוע שעבר הציג ראש הממשלה נתניהו, בעת נאומו בועידת מינכן חלק מהמל"ט האיראני שהופל בשטח ישראל בשבת לפני כשבועיים והוכיח למנהיגים שנכחו באולם, כי איראן מנסה להשתלט על סוריה.

שר הביטחון לשעבר ח"כ עמיר פרץ הגיב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו וכצב: "הדיווח החמור בפוקס ניוז על צילומי לווין שחושפים בסיס איראני חדש בפאתי דמשק מחייב פעולה מדינית נחושה מצד ראש הממשלה. המסר חייב להיות נחרץ כי ההתבססות הצבאית האירנית היא קו אדום שאין לחצותו. אם יהיה צורך ייבחנו כל האופציות כדי לעצור התבצרות זו בגבול הצפוני".
בסיס צבאי איראן סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד