ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פרסום ראשון: חוק הגיוס לא יעלה היום. בליכוד מאשימים "חיכינו חודשים רבים"

חוק הגיוס וחוק יסוד ערך לימוד התורה, לא יעלו היום להצבעה במליאת הכנסת, היות ורוב סיעות הקואליציה מתנגדות גורם בליכוד ל'בחדרי': "אין שום זכות למפלגות החרדיות לבוא ולשלוף ברגע הצעות חוק פרטיות ולדרוש שהקואליציה תתמוך"

נתניהו עם הח''כים החרדים. ארכיון
נתניהו עם הח''כים החרדים. ארכיון



למרות הצהרות המפלגות החרדיות, חוק הגיוס וחוק יסוד ערך לימוד התורה - לא יעלו היום במליאת הכנסת להצבעה בקריאה טרומית, זאת לאחר שהם לא אושרו בועדת השרים לאור התנגדות רוב סיעות הקואליציה.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי הצעות החוק הפרטיות שגובשו על ידי המפלגות החרדיות - הונחו בכנסת ביום שני אחר הצהרים. מאז ועד עתה הח"כים החרדים עשו מאמצים שהחוקים יעלו היום במליאה להצבעה, כך גם הצהירו במפורש השר אריה דרעי וח"כ משה גפני.

אולם, על פי המציאות החוקית הפרלמנטרית - החוקים לא יוכלו לעלות היום להצבעה, זאת בשל העובדה שהם לא קיבלו את תמיכת ועדת השרים לעניני חקיקה.

כדי שהחוקים יעלו היום - נדרש לקיים סבב טלפונים של חברי ועדת השרים כדי לאשר אותם ולהעניק להם פטור מחובת המתנה של 45 יום. אולם גם 'הליכוד', 'ישראל ביתנו' ו'כולנו' לא יתנו יד לדבר הזה ולקידום החוקים הללו בשלב הזה. ובשל כך - החוקים לא צפויים לעלות היום.

מה שנותר למפלגות החרדיות לדרוש הוא הצמדת חוק הגיוס לתקציב המדינה וכפי ההוראה שקיבלו הח"כים ממועצת גדולי התורה של אגודת ישראל - כפי שנחשף השבוע ב'בחדרי חרדים'.

גורם בליכוד אומר ל'בחדרי חרדים': "אין שום זכות למפלגות החרדיות לבוא ולשלוף ברגע הצעות חוק פרטיות ולדרוש שהקואליציה תתמוך. חוקים כאלה עוברים אחרי תיאום מול כל מרכיבי הקואליציה - מה שלא היה במקרה הזה", לטענתו: "המפלגות החרדיות הן אלו שעיכבו את קידום החוק עד היום. חיכינו להן חודשים רבים אבל הם לא היו סגורים על הקו שלהם".
חוק הגיוס הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד