כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הקפות ותקיעת שופר ולמוסקבה יש בית החיים

הקפות, תפילות ותקיעת שופר ע"י רבה של רוסיה וחברי החברה קדישא המרכזית של מוסקבה • בית החיים נבנה בשיא ההידורים ההלכתיים • עיריית מוסקבה השקיעה כעשר שנים בפיתוח השטח ובניית המבנים הנלווים

הקפות ותקיעת שופר ולמוסקבה יש בית החיים



לאחר כעשר שנים של פיתוח והשקעה מרובה במבנים הדרושים, נחנך "בית החיים היהודי החדש של מוסקבה", באזור הדרומי של 'ווסטריאקובסקי', סמוך ונראה לבית הקברות הוותיק באזור, שהתמלא זה מכבר וכל חלקת קבר עולה בה הון תועפות.

את בית החיים החדש בנתה עיריית מוסקבה, מתוך ידיעה ורגישות לצרכי היהודים הגרים בבירת רוסיה, עם הכוונה הלכתית צמודה מרבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, ובהשתדלותו של נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה ר' אלכסנדר ברדה. עם סיום הבנייה, הושלמה המלאכה והוכנו תשתיות ל- 5 אלף קברים, עם דרכי גישה נוחים.



המבנה הענק והמיוחד בכניסה לבית החיים, כולל בתוכו חדרי טהרה ע"פ כללי ההלכה והמנהגים של החברה קדישא המרכזית במוסקבה, ולנוחות משפחות האבלים ומשתתפי ההלוויות, תוך שימת דגש מיוחדת להרבות כבוד שמים, עם הפרדה מלאה באולם ההספדים.

ביום חמישי ז' באדר – יום הולדתו והסתלקותו של משה רבנו ע"ה, הגיעו חברי החברה קדישא המרכזית בראשות רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, למעמד "קידוש בית הקברות", שנערך באמירת מזמורי התהלים והפסוקים המיוחדים, תוך כדי הקפות שנערכו מסביב לשטח הגדול ותקיעת שופרות כנהוג מקדמא דנא.

לאחר מכן נערכה לוויה של יהודי קשיש מזקני מתפללי בית הכנסת "מארינה רושצ'ה", שנפטר יממה קודם, וזכה להיקבר כדת וכדין בבית החיים החדש.

צילום: לוי נאזרוב

























מוסקבה קידוש בית החיים הרב בערל לאזאר רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד