י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

התחפש למציל חייו: הילד בן ה-12 הגיע עם מדי פרמדיק לביקור בנט"ן

הילד בן ה-12 מערד שחייו ניצלו כשלקה בליבו לפני שנתיים הפתיע את צוות מד"א שהציל את חייו כשבא לבקרם - מחופש לפרמדיק מד"א

הילד והמתנדב. צילום: דוברות מד"א
הילד והמתנדב. צילום: דוברות מד"א



אתמול (שלישי) בין כל הילדים המחופשים ברחובות לגיבורי-על ראינו גם חובשים ופאראמדיקים של מגן דוד אדום. בין שלל הילדים המחופשים היה גם שלום דובער יונה, ילד בן 12 מערד שלפני כשנתיים לקה בליבו וחייו ניצלו בזכות הטיפול המהיר והמקצועי של פרמדיק מד"א אלישיב אמיתי והחובש הבכיר ישראל כץ.

השנה, התרגשו במיוחד צוותי מד"א בערד, כששלום דובער התחפש למי שהציל אותו - פרמדיק במגן דוד אדום.

קרן, אמו של שלום סיפרה: "כבר מתחילת חודש אדר הוא מחכה להתחפש לפרמדיק מד"א והיום הוא כ"כ התרגש, הבאנו אותו לניידת טיפול נמרץ שבה הוא פונה, העלנו חוויות ודיברנו על האירוע, אבל ברוך השם היום הכל מאחורינו ושלום בא לבקר את הצוות שהציל את חייו, להודות להם ולהרגיש קצת איך מצילים חיים".

היא סיימה ואמרה: "אני מודה לאלישיב וישראל היקרים על הטיפול המסור והצלת החיים של בננו היקר שלום. הם שליחים של בורא עולם ועושים עבודת קודש שאין שניה לה".

ישראל כץ חובש בכיר ונהג אמבולנס של מד"א מספר ל'בחדרי חרדים' על ההפתעה: "אני בקשר יום-יומי עם הילד, כל יום כשאני רואה אותו הלב מתרחב, אני טיפלתי בהמון מקרים, הצלתי אין ספור אנשים, אבל כשהניצול נמצא קרוב אליך זה אחרת, מאד התרגשתי לראות אותו מתחפש לחובש במד"א, אפילו שאני מכיר אותו מקרוב, לראות אותו עם אפוד של מד"א זה מרגש"

פרמדיק מד"א אלישיב אמיתי סיפר גם הוא ל'בחדרי': "אני הופתעתי לראות את שניאור אתמול, היה מאד מרגש, אני בקשר עם הילד, מאחר ואני רואה אותו הרבה, וכל פעם לראות אותו צועד ברחוב עושה טוב בלב, ונותן כח להתמיד בהצלת חיים, שניאור התארח אצלי בעבר בשבת לסעודת שבת, נדיר שהמציל עוקב אחרי הניצול, אבל אתמול ממש היה סגירת מעגל".

מנכ"ל מד"א אלי בין אמר כי "לא תמיד החובשים והפרמדיקים שמעניקים טיפול ראשוני מציל חיים יודעים מה סוף הסיפור והאם מי שטיפלו בו התאושש לחלוטין. במקרה הזה קיבלו החובשים והפאראמדיקים הפתעה מילד מתוק שרואה בהם מודל לחיקוי. זה הסיפור של פעילות כוחות מד"א - מהירות ומקצועיות יוצאת דופן, לצד קשר עמוק בין מטפל למטופל שייחקק בלבם לעד. אני מאחל לשלום ולמשפחתו בריאות וחג פורים שמח לכל בית ישראל".
הצלת חיים מתנדב שלום דובער יונה מדא תחפושת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד