י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ליברמן נגד החרדים: "זו סחיטה באיומים. ישראל ביתנו לא תכנע"

ליברמן מוסיף שמן למדורת המשבר הקואליציוני ומשגר לחרדים הבהרה דרך חשבון הטוויטר שלו: "חוק הגיוס הוא חוק ההשתמטות" רק לפני שעה קלה הודיע ליצמן כי בהתאם להוראת המועצת, הוא לא יתמוך בתקציב לפני שחוק הגיוס יעבור

ליברמן. צילום: פלאש 90
ליברמן. צילום: פלאש 90



שר הביטחון, אביגדור ליברמן משיב אש לאחר ההודעה של סגן השר יעקב ליצמן ומעלה הילוך נגד חוק הגיוס, לדבריו מדובר ב"חוק השתמטות".

ליברמן כתב כי "חוק הגיוס הוא חוק ההשתמטות. החלטת יהדות התורה היא לא פחות מסחיטה באיומים. ישראל ביתנו לא תכנע ולא תאפשר לזה לקרות".

ח"כ אשר הגיב על דברי השר ליברמן ואמר "איך שר הביטחון שבחתימתו פוטר מידי שנה מגיוס עשרות אלפים בני המגזר הערבי, מתריס כלפי ציבור יהודי ערכי שתורתו אומנותו ומאשימם בהשתמטות? זו היא צביעות ופחדנות ממדרגה ראשונה".

כזכור, קודם לכן הודיע ליצמן אין בכוונתו לתמוך בתקציב, וזאת על פי הוראת מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' שנחשפה השבוע ב'בחדרי חרדים'.

בהודעה שפרסם ליצמן נכתב כי "בהתאם להוראת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל 'להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב', לא אוכל לתמוך בתקציב המדינה כל עוד חוק הגיוס לא יעבור".

לדבריו של סגן שר הבריאות: "חוק הגיוס הינו חלק בלתי נפרד מההסכם הקואליציוני ואנו מצפים מכל סיעות הקואליציה לתמוך בחוק זה, אם הם חפצים בהמשך הקואליציה".



כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף השבוע את מכתבו של הרב מרדכי שטרן מזכיר מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' לחברי הכנסת, שבו הוא מעביר להם את החלטות המועצת מיום חמישי האחרון.

על פי הוראת המועצת החסידית: "יש להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני התקציב", את מכתבו מסיים הרב שטרן כי "החכי"ם מתבקשים להודיע על פעילותם בנושאים אלו".

כזכור, בפני חברי מועצת גדולי התורה שהתכנסה בסוף השבוע שעבר הופיעו חברי הכנסת של 'אגודת ישראל', שם עלה הצורך בחקיקת חוק שיאפשר את המשך תלמודם ודחיית גיוסם של בני הישיבות הקדושות, כמאושר בחוק במדינה זה שבעים שנה, נוכח קביעת בג"צ שדרש לשנות את החוק.

מועצת גדולי התורה הורתה לחברי הכנסת של אגודת ישראל, לעמוד על כך שיעבירו את חוק הגיוס לפני העברת תקציב המדינה.

קודם לכן הבוקר, פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי למרות הצהרות המפלגות החרדיות, חוק הגיוס וחוק יסוד ערך לימוד התורה - לא יעלו היום במליאת הכנסת להצבעה בקריאה טרומית, זאת לאחר שהם לא אושרו בועדת השרים לאור התנגדות רוב סיעות הקואליציה.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי הצעות החוק הפרטיות שגובשו על ידי המפלגות החרדיות - הונחו בכנסת ביום שני אחר הצהרים. מאז ועד עתה הח"כים החרדים עשו מאמצים שהחוקים יעלו היום במליאה להצבעה, כך גם הצהירו במפורש השר אריה דרעי וח"כ משה גפני.

אולם, על פי המציאות החוקית הפרלמנטרית - החוקים לא יוכלו לעלות היום להצבעה, זאת בשל העובדה שהם לא קיבלו את תמיכת ועדת השרים לעניני חקיקה.

גורם בליכוד אמר הבוקר ל'בחדרי חרדים': "אין שום זכות למפלגות החרדיות לבוא ולשלוף ברגע הצעות חוק פרטיות ולדרוש שהקואליציה תתמוך. חוקים כאלה עוברים אחרי תיאום מול כל מרכיבי הקואליציה - מה שלא היה במקרה הזה", לטענתו: "המפלגות החרדיות הן אלו שעיכבו את קידום החוק עד היום. חיכינו להן חודשים רבים אבל הם לא היו סגורים על הקו שלהם".
חוק הגיוס אביגדור ליברמן יעקב ליצמן משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד