י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ב11:00 בלילה: אבן פינה לישיבה הספרדית הגדולה בישראל

בית המדרש הגדול של הישיבה יכיל קרוב ל-900 מקומות ישיבה • בהוראת ראש הישיבה הגרא"צ סופר מעמד הנחת אבן הפינה נערך בשעה 11:00 בלילה בכדי לא להפריע לסדרי הישיבה

ב11:00 בלילה: אבן פינה לישיבה הספרדית הגדולה בישראל



יום חג בישיבת רכסים. ישיבת רכסים, הישיבה הגדולה בהיכלי הישיבות הספרדיות שעל תלמידיה נמנים למעלה מ-500 בחורים, ונודעת בהתמדה הגדולה שלה, מרחיבה בס"ד את גבולותיה, ובמעד מרגש אך צנוע נורתה אבן פינה לבניין החדש והמרכזי של הישיבה.

ישיבת רכסים מהווה מוקד משיכה לבחורים בני עליה, ישנו ביקוש עצום להיכנס לישיבה, טובי הבחורים בישיבות לצעירים רוצים להתקבל לישיבה גדולה זו, וכך בשנה האחרונה התקבלו למעלה מ-110 בחורים חדשים לשיעור א' בישיבה, ועקב כך נגרמה צפיפות רבה בהיכל ביהמ"ד והבחורים נודדים ללמוד בעזרת נשים או בבתי המדרש מבחוץ.

עקב כך הוחלט ע"י ראש הישיבה הגאון רבי אליהו ציון סופר לבנות עוד בנין גדול שיוכל להכיל את מאות הבחורים שמתדפקים על שעריה, ומעל כולנה לבנות בנין חדש עם ביהמ"ד שבו למעלה מ850 מקומות בכדי שכולם יוכלו ללמוד בצוותא ומתוך יישוב הדעת.

השבוע נערך מעמד הנחת אבן הפינה בבכי רב ע"י ראש הישיבה ורבני הישיבה, לפני יציקת האבן הראשונה קרא ראש הישיבה בבכי את פרקי התהילים כאשר כל מאות בני הישיבה חוזרים אחריו פסוק אחר פסוק, ולאחמ"כ נערך מעמד קבלת עול מלכות שמים ע"י ראש הישיבה בבכיות נוראות.

לאחר מכן נערכה סעודת מצווה במעמד מרנן ורבנן רבני הישיבה ובראשם ראש הישיבה, ובתוך דבריו אמר "נאמר ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם, תכלית המשכן זה 'בתוכם', ודרשו רבותינו שזה בתוכם ולא בתוכו, פתח במשכן וסיים בכלל ישראל, שזהו התכלית שהשכינה תשרה בתוך עם ישראל, פירוש שהאדם עצמו נהפך להיות מקדש ומשכן, שהרי השכינה שורה באדם, כמו שכתוב בירמיה, היכל ה' היכל המה, ועם ישראל זה ההיכל. למרבה הכאב אנו בגלות ועדיין לא זכינו לבניון בית המקדש, אבל שבונים עוד מקום לבית המדרש זהו מקדש ה'".

ראש הישיבה הוסיף ואמר "כעת, וזהו בנין בית המקדש והשראת השכינה מכח לימוד התוה"ק וזוהי השמחה הגדולה של היום".

מעניין לציין כי למרות מרכזיותו וחשיבותו של מעמד הנחת אבן הפינה, הורה ראש הישיבה שליט"א כי המעמד יערך בשעה 11:00 בלילה לאחר סיום סדר שלישי של הישיבה, זאת בכדי לא להפריע לסדרי הלימוד הרגילים ולא לגרום לביטול תורה.

כמו"כ נערך מעמד סיום הש"ס ע"י מאות הבחורים בתוך כמה ימים, לרגל מעמד הנחת אבן הפינה שיתחיל בשעה טובה ומוצלחת, יש לציין שכל בחור לקח ט' דפים בלימוד בין הסדרים שלא יפריע למהלך הלימוד, בסיום הש"ס כובד בנו של רא"י הרה"ג יצחק סופר, לע"נ של הרב מאיר בן נושה זצ"ל.

בני הישיבה קיבלו על עצמם במעמד המרגש להוסיף חיל בלימודיהם וגם להרבות בלימוד בין הסדרים, בכדי שיהיה זה לזכות לעוסקים במלאכת הבניה, שיוכלו להתקדם בבנייה ללא כל מכשול, ויוכלו לסיים במהרה את מלאכת הבניין לכבודה של תורה.









































ישיבת רכסים הנחת אבן הפינה הרב אליהו ציון סופר הישיבה הגדולה סיום השס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד