כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

טלטלה ב'מרצ': גלאון וגילאון פרשו מהמירוץ

מפלגת 'מרצ' חווה הבוקר זעזועים קלים, לאחר שזהבה גלאון פרשה מהכנסת, הודיע בצהריים כי פורשת גם מהמירוץ לראשות 'מרצ' • כשעה אחריה גם ח"כ גילאון הודיע כי בנסיבות רפואיות הוא פורש מהמירוץ

אילן גילאון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אילן גילאון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90 צילום: הדס פרוש, פלאש 90



זהבה גלאון הודיעה במפתיע כי היא פורשת מהמירוץ לראשות מפלגת 'מרצ'. זאת ארבעה חודשים לאחר שהיא התפטרה מחברותה בכנסת.

בהודעה שפרסמה גלאון היא כתבה: "הודעתי עכשיו על פרישתי מהמרוץ לראשות מרצ. במהלך השבועות האחרונים, התרשמתי שמתפקדי מרצ רוצים לראות הנהגה חדשה".

לדבריה, "אני לא מצטערת לרגע על פתיחת השורות. זו היתה ההחלטה הנכונה למרצ, ותוצאותיה עלו על כל הציפיות: 31,000 איש התפקדו למפלגה. כל חיי הפוליטיים נלחמתי על העתיד, לא על התפקיד. אני במרצ וברצ מהיום שניתנה לי זכות בחירה, ועבורי מפלגה היא כלי לשינוי, לא סידור עבודה". 

"אני גאה שהייתה לי הזכות לעמוד בראשות מרצ בשש השנים האחרונות. אני רוצה להודות לך באופן אישי על התמיכה לאורך השנים, בלעדיה  לא הייתי מצליחה להגיע להישגים שהגעתי אליהם", הוסיפה.

ח"כ תמר זנדברג הגיבה על פרישתה של זהבה גלאון: "זהבה גלאון היא מנהיגה אמיצה ופורצת דרך, שנמצאת בשורה אחת עם שולמית אלוני ויוסי שריד. כל דרכה הציבורית התאפיינה במחוייבות ערכית עמוקה לשמאל הישראלי. היא הובילה את מרצ והשמאל הישראלי להישגים משמעותיים בתקופה של טלטלות לא פשוטות. גלאון הוכיחה אומץ ואחריות כשהובילה את פתיחת השורות במרצ".

"זהו סיום של פרק אחד בקריירה המפוארת של גלאון, ואני משוכנעת שהיא תמשיך להיות חלק בהנהגת מרצ בפרק החדש שלה", כתבה זנדברג.

לאחר הודעתה של גלאון, גם אילן גילאון הודיע על פרישה מהמירוץ לראשות 'מרצ' וזאת בנסיבות רפואיות. גילאון משמש כיום כחבר כנסת וכיו"ר סיעת 'מרצ'.

וכך כתב בהודעתו: "בלב כבד אני מסיר את מועמדותי לראשות מרצ. עברתי אירוע רפואי שמגביל את היכולת שלי להמשיך בקמפיין כפי שהייתי רוצה. אמשיך לשרת את הציבור כיושב ראש סיעת מרצ בכנסת - ולקדם את הערכים שבשבילם שלחתם אותי לכנסת".

"אני רוצה להודות לאלפי האנשים שתמכו, התפקדו, התנדבו, סייעו ותרמו. כל התרומות שקיבלתי - יוחזרו לתורמים. אני רוצה להודות גם לצוות הרפואי בבית החולים 'שערי צדק' על הטיפול המסור". כתב גילאון.

לסיום, כתב: "המשימה שלנו, של יצירת שמאל אחר וישראל אחרת, לא השתנתה. בימים הקרובים נתכנס האדומים, הקבוצה הפוליטית הגדולה והמשמעותית ביותר בציונות הסוציאליסטית, ונקבל את ההחלטות לגבי המשך דרכנו המשותפת. יש לנו עוד דרך ארוכה ביחד, שלכן ושלכם - אילן".
מרצ אילן גילאון זהבה גלאון פרישה מהמירוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד