כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שבעה ימים: היועץ האסטרטגי אלי קמיר ישוחרר למעצר בית

קמיר נעצר בחשד למעורבות בפרשת תיק 4000, לאחר שבשבוע שעבר נעצר בחשד למעורבות בפרשת גרסטל

אלי קמיר. צילום: שוקי שדה, themarker
אלי קמיר. צילום: שוקי שדה, themarker צילום: שוקי שדה, themarker



היועץ האסטרטגי אלי קמיר ישוחרר למעצר למשך שבעה ימים בביתו בסביון. קמיר נעצר ביום א' בחשד למעורבות בפרשת 4000. הוא חשוד בביצוע עבירות של תיווך לשוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות מנהלים ועובדים בתאגיד ועבירות לפי חוק הלבנת הון.

לפי התנאים שסוכמו, במהלך מעצר הבית הוא יוכל להיפגש בביתו עם כל מי שלא מעורב בפרשה. כמו כן הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ, הפקדת דרכון, הרחקה ממשרדי קבוצת בזק (ששימש יועץ חיצוני שלה) ואי יצירת קשר עם כלל המעורבים בפרשה למשך 90 יום. עם זאת, יוכל להיפגש עם שותפו ישראל בכר, שמסר עדות בתיק, בתום תקופת מעצר הבית.

קמיר נעצר גם בשבוע שעבר בחשד למעורבות בפרשת גרסטל, ומעצרו בעניין זה הסתיים ביום א' בשעות הצהריים. אולם, מיד לאחר מכן הוא נעצר פעם נוספת, והפעם עם בשל חשדות נוספים. במשטרה אומרים כי קמיר נעצר שוב גם לנוכח התפתחות חקירתית שקושרת אותו לחשדות המתעוררים בפרשה.

בפרשת גרסטל, החשד נגד קמיר הוא כי בעיצומו של המרוץ לאיוש תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, נפגש עם יועץ התקשורת ניר חפץ בעניין איוש התפקיד. על פי החדש, חפץ הציע לקמיר להציע לשופטת לשעבר הילה גרסטל להתחייב לסגור את החקירה נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בתיק המעונות - תמורת המינוי.

בתחילת השבוע טענו עורכי דינו של קמיר בדיון בבית המשפט, כי התחושה היא שהחוקרים מנסים להפעיל עליו לחץ כדי שישנה את גרסתו בנוגע לפרשה 1270 (גרסטל). "הלחץ שמופעל עליו הוא מאוד משמעותי", אמרו. הם ציינו כי במהלך חקירתו נשאל קמיר בהרחבה על השירותים שנתן לבזק. בכל הנוגע לוואלה, הוצגה לו שאלה נקודתית ומצומצמת לגבי אס.אמ.אס שקיבל.
אלי קמיר מעצר בית יועץ אסטרטגי תיק 4000 פרשת גרסטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד