כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

חבר קונגרס: "אם ליהודים היה נשק בשואה, הם לא היו נשרפים בתנורים"

סערת נשיאת הנשק האישי בארה"ב על רקע הירי הקטלני בבית הספר בפלורידה בו נהרגו 5 יהודים לפני שבועיים, לא יורדת מהכותרות • חבר קונגרס השתמש בשואה וביהודים כדי לנסות להוכיח עד כמה נשק אישי הוא דבר נצרך • בארה"ב מגנים את האמירה

משרפות במחנה ההשמדה 'דאכו'. צילום: pixabay
משרפות במחנה ההשמדה 'דאכו'. צילום: pixabay



חבר קונגרס רפובליקני ממדינת אלסקה - דון יאנג שאל בפאנל שעסק בחוקיות נשיאת נשק להגנה עצמית "כמה יהודים הוכנסו לתנורים רק כי הם לא היו חמושים?"

שבועיים לאחר הטבח הנורא בבית הספר בפלורידה, שבו נרצחו 17 תלמידים ומורים, מתוכם חמישה יהודים, ארבעה תלמידים ומורה, ממשיך נושא הפיקוח על הנשק לעורר מחלוקת ציבורית ופוליטית.

אתמול התקיים דיון בנושא ושם נישא חבר הקונגרס להסביר עד כמה הנשק העצמי נצרך לאדם.

הדברים שאמר חבר הקונגרס עוררו סערה גדולה בארה"ב. יאנג, הוא החבר האחרון שנותר בסנאט או בבית הנבחרים, שכיהן בתקופת נשיאותו של ריצ'רד ניקסון בתחילת שנות השבעים, הוא עורך דין בולט לזכויות נשיאת נשק.

הוא גם חבר באגודת הרובים האמריקאית (NRA), ובעבר אמר כי הוא מאמין בחימוש מורים אשר יכול למנוע ירי עתידי בבתי ספר. מילים דומות השמיע השבוע גם הנשיא טראמפ.

הדברים שאמר ועוררו סערה הם לא הפעם הראשונה בה משתמשים תומכי הנשק בארה"ב בשואה כדוגמא, בעבר השתמשו מתנגדי הפיקוח בנשק בצורר היטלר, וטענו שזוועות דומות עלולות להתרחש אם לאזרחים לא תהיה את היכולת להגן על עצמם.

בליגה נגד השמצה גינו את הדברים, ואמרו "מגוחך לטעון שנשק אישי בידיהם של מספר כה קטן של יהודי גרמניה היה עוצר את כל הצבא הגרמני האדיר, הצבא של פולין, צרפת, בלגיה ומדינות נוספות לא הצליחו לגבור על הנאצים, אז מספר יהודים ודאי לא היו מצליחים".
שואה נשק פלורידה ירי בבית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד