כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הכותל הדרומי: ביבי תכנן מחטף לא חוקי?

זעם: ראש הממשלה פנה לראש עיריית ירושלים בבקשה לאשר את הרחבת הכותל הדרומי של ה'רפורמים' • ל'בחדרי חרדים' נודע כי מהנדס העירייה אישר את ההרחבה • עו"ד אלדד רבינוביץ' מארגון 'בצדק' ל'בחדרי': מדובר לכאורה במחטף לא חוקי

הכותל הדרומי: ביבי תכנן מחטף לא חוקי?
יונתן זינדל, פלאש 90



מחטף וזעם: ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לראש עיריית ירושלים ניר ברקת בבקשה שהגורמים המוסמכים בעירייה יאשרו את הרחבת הכותל הדרומי המשמש את הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות.

על פי הפרסום הראשוני ברשת ב', בקשתו של נתניהו נעשתה לקראת יציאתו לארה"ב וזאת כדי לנסות ולהרגיע את הרוחות.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', מהנדס העירייה אישר את ההרחבה, בטענה שלא צריך לכנס את הוועדה המקומית, זאת בגין הטענה שקיים היתר ישן וכי רק נדרשים תיקונים. הדבר גרר זעם רב מכיוונו של יו"ר הועדה המקומית מאיר תורג'מן שחש כי נעשה פה מחטף.

על פי תגובת עיריית ירושלים ל'בחדרי חרדים', עולה כי "רשות העתיקות פנתה למהנדס העיר בבקשה לתקן את העבודות בשטח בהתאם להיתר שאושר בשנת 2014".

לטענת העירייה, "לא מדובר בהיתר חדש שדורש אישור הוועדה המקומית, אלא אישור בסמכות מהנדס העיר. העירייה איננה אחראית לניהול רחבת הכותל ומשמשת בנושא זה כזרוע סטטוטורית של הרשויות המוסמכות", נאמר ל'בחדרי חרדים'.

אלא, שעו"ד אלדד רבינוביץ מארגון 'בצדק' אומר ל'בחדרי חרדים' כי מדובר לכאורה במחטף לא חוקי, לדבריו, ההיתר שהוצא בעבר - לא מומש ובוטל לפני שנים.

לדברי רבינוביץ, "בשנת 2013 נבנתה רחבת פולחן לא חוקית בדרום הכותל המערבי בעבור הרפורמים והקונסרבטיבים. בשנת 2014 הוצא היתר להצגת העתיקות במקום שלא מאפשר הקמה של רחבת פולחן. היתר זה לא מומש מעולם ובטל".

עוד הוא מוסיף ל'בחדרי חרדים' כי "הטענה כאילו ניתן להכשיר את הרחבה הלא חוקית באמצעות היתר שפקע איננה נכונה. ככל ויתבצעו נסיונות למחטף, נפעל בכל הכלים החוקיים למנוע זאת", אמר.
כותל דרומי רפורמים קונסרבטיביים ניר ברקת הרחבת הכותל הדרומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד