י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

משבר חריף סביב חוק הגיוס: נתניהו מזמן את החרדים למפגש בהול

האם יימצא פתרון למשבר הקשה סביב חוק הגיוס? • לאחר איומי סגן השר יעקב ליצמן וחילופי המהלומות המילוליים בינו לבין שר הבטחון אביגדור ליברמן, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מזמן אליו הערב את ראשי המפלגות החרדיות למפגש בהול

נתניהו. צילום: פלאש90
נתניהו. צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90



משבר חוק הגיוס: בניסיון להרגיע את הרוחות, ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן אליו הערב (רביעי) את ראשי המפלגות החרדיות במטרה לפתור את המשבר שפרץ סביב חוק הגיוס. הפגישה תתקיים בשעה 21:30 הלילה.

הפגישה הערב באה בבהילות לאחר שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן שיגר קודם לכן איום, לדבריו, "בהתאם להוראת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל 'להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב', לא אוכל לתמוך בתקציב המדינה כל עוד חוק הגיוס לא יעבור".

ליצמן הוסיף כי "חוק הגיוס הינו חלק בלתי נפרד מההסכם הקואליציוני ואנו מצפים מכל סיעות הקואליציה לתמוך בחוק זה, אם הם חפצים בהמשך הקואליציה".

יצוין כי מדובר במועד חריג לקביעת פגישות, זאת מאחר והערב חל פורים דפרזים, אולם ככל הנראה, האיום של ליצמן הצליח לאיים על ראש הממשלה שמבקש לשמר את הקואליציה הנוכחית, בגלל המלצות המשטרה להגיש נגדו כתב אישום.

כזכור, אתמול נחשף ב'בחדרי חרדים' תיעוד וידיאו מתוך ישיבה של סיעת 'יהדות התורה' שדנה בסוגיית חוק הגיוס. בתיעוד נשמע חבר הכנסת גפני מבקש לאיים שאם לא יהיה חוק גיוס - לא יהיה תקציב.



תיעוד דיון החרדים אודות חוק הגיוס

שר הביטחון, אביגדור ליברמן השיב אש לאחר ההודעה של סגן השר יעקב ליצמן ומעלה הילוך נגד חוק הגיוס, לדבריו מדובר ב"חוק השתמטות".

ליברמן כתב כי "חוק הגיוס הוא חוק ההשתמטות. החלטת יהדות התורה היא לא פחות מסחיטה באיומים. ישראל ביתנו לא תכנע ולא תאפשר לזה לקרות".

ח"כ אשר הגיב על דברי השר ליברמן ואמר "איך שר הביטחון שבחתימתו פוטר מידי שנה מגיוס עשרות אלפים בני המגזר הערבי, מתריס כלפי ציבור יהודי ערכי שתורתו אומנותו ומאשימם בהשתמטות? זו היא צביעות ופחדנות ממדרגה ראשונה".
משבר הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד