י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מהפך בצרפת: רצח הרופאה החרדית שנזרקה מהמרפסת הוכר כאנטישמי

עשרה חודשים חלפו מאז הרצח המזעזע של הרופאה החרדית שרה חלימי הי"ד, שנדקרה בביתה על ידי מוסלמי שאף השליך אותה לאחר מכן מהחלון אל הרחוב - אתמול, לאחר מאבק ממושך - האירוע הוכר כאנטישמי נשיא צרפת קרא לחקור ביסודיות

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



לאחר עשרה חודשים: רצח הרופאה החרדית שנזרקה מהמרפסת על ידי שכן מוסלמי הוכר כרצח אנטישמי.

כזכור, ביהמ"ש בצרפת פסק לפני כמה שבועות, כי הרצח של שרה חלימי הי"ד אינו ממניע אנטישמי, אתמול בית המשפט שינה את ההחלטה.

לפני עשרה חודשים נדקרה והושלכה ממרפסת ביתה בפריז, הרופאה החרדית ד"ר שרה חלימי הי"ד, על ידי שכן מוסלמי. לפני חודש הודיע השופט כי אינו מכיר ברצח כבעל רקע אנטישמי. לאחר לחצים מצד ארגונים יהודיים בעולם, השופט שינה את ההחלטה.

בתחילה דחה שופט צרפתי דרישה של ארגונים יהודיים בצרפת, להכיר ברצח כאירוע אנטישמי, עורך דינה של משפחת חלימי הגיש בקשה לאחר הרצח - להכיר ברצח כמניע אנטישמי. "זהו עלבון לזכרה של שרה חלימי ועצב נוסף לילדיה ומשפחתה", אמר פרנסיס קאליפאט, נשיא הקרי"ף, ארגון הגג של יהודי צרפת.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' ב-5 לאפריל 2017, בסמוך לשעה 4:30 לפנות בוקר, שכן מוסלמי פרץ לביתה של שרה חלימי, רופאה חרדית בת 66, ודקר אותה. היא נמלטה לעבר המרפסת. השכן המוסלמי רדף אחריה ותוך שהיא מתחננת וזועקת על חייה, גרר אותה והשליך אותה אל מותה מביתה בקומה השלישית תוך קריאות אללה אכבר.

הרוצח, בן ה-27, ריצה בעבר פעמיים עונש מאסר על עבירות אלימות. הוא נעצר על ידי המשטרה ונשלח להסתכלות באגף המיוחד לחולי נפש בתחנת המשטרה לאחר שעלה חשד כי הוא מעורער בנפשו.

לפני חודש בית משפט בפריז קיבל את חוות הדעת הפסיכיאטרית שקבעה באורח סופי כי רוצח שרה חלימי הי"ד כשיר לעמוד לדין, וקבע בהחלטה שערורייתית כי המניע לרצח לא היה אנטישמי.

כאמור, לאחר מחאות מצד ארגונים יהודיים ההחלטה שונתה, והרוצח יישפט גם על סעיף אנטישמי.

בעקבות הסערה הבינלאומית קרא נשיא צרפת, עמנואל מקרון, לחקירה יסודית של הרצח.

ואכן אתמול ביום רביע קבע שופט צרפתי כי הרצח הוא פשע שנאה אנטישמי.
רצח שרה חלימי אנטישמיות צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד