ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הפור 'הולכים לבחירות' נפל בפורים? "החרדים טיפסו על עץ גבוה"

זה עדיין לא סוף פסוק - ואפשר שכמו משברים אחרים בקואליציה גם לזה יימצא פתרון, אך הקולות הנשמעים בקרב בכירים בליכוד, ושר האוצר כחלון - ומנגד התעקשות הנציגים החרדים להצבעה על חוק הגיוס לפני התקציב - עשויים להביא לבחירות

נתניהו בבחירות. צילום: מארק סאלם, פלאש 90
נתניהו בבחירות. צילום: מארק סאלם, פלאש 90



אם הבחירות אכן יוקדמו, זכרו שהפור נפל, או לפחות החל ליפול - בפורים: בכירים בליכוד מתדרכים נגד המפלגות החרדיות, ואומרים היום (חמישי) כי החרדים "טיפסו על עץ גבוה" בדרישות בעניין חוק הגיוס. זאת, אחר שאמש, ליל פורים, נפגשו הנציגים גפני ליצמן דרעי עם נתניהו.

הדיווח, שהובא על ידי עמית סגל בחדשות 2, מוסיף עוד, כי לדבריהם, האפשרות להליכה לבחירות מתקרבת, "גברו מאוד הסיכויים לבחירות".

הבסיס עליו נסוב המשבר כעת נוגע בעניין הצמדת חוק הגיוס לתקציב. למרות שחלק מהנציגים החרדים לא חשבו לעשות זאת, חישוק מצד חבריהם, הביא לכך שמועצת גדולי התורה של אגודת ישראל חייבה את נציגיה לפעול שהתקציב לא יעבור בטרם יקודם חוק הגיוס, לכל הפחות בקריאה טרומית.

ביממה האחרונה הודיע ליצמן כי לא יצביע בעד חוקים קואליציונים כל זמן שחוק הגיוס לא יקודם. גפני הודיע כי הוא עוצר את דיוני וועדת הכספים בשבוע הבא. וכחלון מצידו מקשיח עמדתו ומתעקש שהתקציב יעלה בתוך שבועיים מקסימום, להצבעה. הוא אמר למקורביו כי אם החרדים "לא יצביעו בעד התקציב, הם עוד יבקשו חוק גיוס מלפיד". רוצה לומר - נלך לבחירות אם התקציב לא יעבור.

כאמור, הבוקר, גם בליכוד מצטרפים לאיום הדי ברור על החרדים - אם לא תרדו מעניין חוק הגיוס נלך לבחירות.

מי מעוניין בבחירות ומי לא - כאן מתחילות הפרשנויות. האם נתניהו מוצא הזדמנות להפיל ממשלה וללכת לבחירות על ענייני דת ומדינה ובכך להסיח דעת מהנושאים המציקים לו. או שמדובר בניסיון נוסף ללכת אימים על החרדים, תוך הבנה כי החרדים - בעיקר השר דרעי, אינם מעוניינים בבחירות כעת, שכן הממשלה הנוכחית בסך הכל נחשבת טובה עבור הצרכים החרדים.
בחירות פורים תקציב גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד