כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ביל גייטס: "מטבעות קריפטו הורגים; ארה"ב בדרך למשבר כמו של 2008"

מפגש "תציגו כל שאלה" שבו משתתף מייסד מיקרוסופט מדי שנה, הוליד השנה שאלות במגוון נושאים, החל מאפשרות שיתמודד לנשיאות ארה"ב וכלה בכך שיהפוך לבאטמן

  • י"ד אדר התשע"ח
ביל גייטס. צילום: רויטרס
ביל גייטס. צילום: רויטרס



ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט והאיש השני הכי עשיר בעולם, התפנה ביום שלישי לענות על שאלות גולשים באתר רדיט (Reddit) במסגרת פורמט "תציגו כל שאלה" (Ask Me Anything), אשר מתאפיין בתמהיל של שאלות בנושאים רציניים ושאלות קלילות.

במסגרת הלייב צ'אט שאל אחד הגולשים את גייטס מה דעתו על מטבעות דיגיטליים, והמיליארדר אמר כי הוא מודאג מכך שהאנונימיות שמאפשרות מטבעות קריפטו מעודדת התנהגות בלתי חוקית.

"יכולתן של ממשלות לחשוף הלבנת כספים, העלמת מסים ומימון לטרור היא דבר טוב. כרגע מטבעות קריפטו משמשים לרכישת פנטניל ותרופות וסמים אחרים כך שזו טכנולוגיה נדירה שגרמה למקרי מוות באופן ישיר למדי", אמר גייטס.

"אני חושב שהגל הספקולטיבי סביב מטבעות קריפטו והנפקות ראשונות של מטבעות דיגיטליים (ICO) הוא מאוד מסוכן עבור אלו שמהמרים על עליות", הוסיף.

דבריו של גייטס מסמנים תפנית לעומת יחסו למטבעות דיגיטליים בעבר. באוקטובר 2014, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג, הביע גייטס התלהבות מביטקוין מכיוון שהוא זול, ואמר כי הוא "טוב יותר ממטבעות רגילים מכיוון שלא צריך להיות פיסית באותו המקום".

עם זאת, בעת הראיון עם גייטס ב-2014 עוד היה מחיר ביטקוין כ-370 דולרים בלבד, לעומת יותר מ-10,000 דולרים כיום.

בדרך למשבר פיננסי נוסף

גייטס, שהונו האישי מוערך ביותר מ-93 מיליארד דולר, נשאל במהלך המפגש באתר רדיט גם האם לדעתו צפוי בעתיד הקרוב משבר פיננסי דומה לזה שהתרחש בשנת 2008. "כן. קשה לומר מתי אבל זה ודאי", ענה גייטס. "למזלנו עברנו את הקודם בצורה טובה יחסית".

"למרות תחזית זו למהמורות בהמשך אני די אופטימי לגבי האופן בו חדשנות וקפיטליזם ישפרו את מצבם של בני אדם בכל מקום", הוסיף גייטס.

מייסד מיקרוסופט גם הפנה את השואל אל חברו המיליארדר וורן באפט ואמר: "וורן דיבר על כך והוא מבין בתחום הזה הרבה יותר ממני".

כך למשל, בין השאלות שהוצגו השנה לגייטס היו "האם אתה חושב שאילון מאסק הוא גיבור-על רשע והאם אתה מתחרט שלא הפכת לבאטמן?" ו"כמה שונים היו חייך לדעתך לו השם שלך היה גיל בייטס?".

מהשאלה הראשונה מבין השתיים התעלם גייטס, ואילו על השנייה הוא ענה: "למה השאלה הזאת כל כך פופולרית? שלום לכל מי שקוראים לו גיל שם בחוץ. כנראה שאתם פוגשים מישהו עם אותו השם פחות ממני. אני לא חושב שהשם שלי השפיע עלי במיוחד. השם הרשמי שלי הוא ויליאם".

בשנים הקודמות ענה גייטס במפגש באתר רדיט על שאלות מגוונות בהן "על מה אתה מתחרט בחיים?", ו"על מה אתה לא מוכן להוציא כסף?".
ביל גייטס מטבעות דיגיטליים משבר פיננסי וורן באפט נשיאות ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד