כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

התרוצצות בקואליציה סביב חוק הגיוס: נסיונות הרגעה ואותות מרד

התרוצצות בקואליציה על רקע משבר הגיוס. שר החינוך נפתלי בנט, מנסה להרגיע את הרוחות וקורא להדברות ואימוץ "מתווה גיוס מתון ומאוזן". בליכוד נשמעים קולות מרד: "החרדים מותחים את החבל יותר מדי. נצביע נגד חוק יסוד לימוד התורה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



התרוצצות בקואליציה על רקע משבר הגיוס. לפי הדיווחים ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן הצעת פשרה בנוגע לחוק, לפי אחת ההצעות עליה דווח בחדשות 2, החוק יעלה לדיון בוועדת השרים לחקיקה ויאושר בה, עוד לפני שיחלו הדיונים על התקציב, אבל יטופל בכנסת רק אחרי שיאושר התקציב.

שר החינוך נפתלי בנט, מנסה להרגיע את הרוחות ואומר היום (ה'), "יש לנו ממשלה לאומית טובה וישנה חשיבות רבה ביציבותה. לכן, אני קורא לשני הצדדים לגלות אחריות ולהימנע ממשחקי אגו מיותרים. קיים פיתרון של מתווה גיוס מתון ומאוזן לחרדים שיאפשר לנו להמשיך לנהל את מדינת ישראל בשיקול דעת ובממלכתיות".

מנגד בקואליציה, מסתמנים בקיעים וגם אותות מרד בליכוד נגד חוק הגיוס. ח"כ ‎שרן השכל מ'הליכוד' התבטאה בחריפות נגד החוק ואמרה: "בחוק המרכולים הייתה סחיטה מצד החרדים. ראש הממשלה אמר להם לאחר מכן שאין יותר חוקים קיצוניים כאלה".

עוד הוסיפה כי, "יש כאן ניסיון של החרדים למתוח את החבל, אסור להעביר את חוק יסוד לימוד תורה בשום פנים ואופן. אני בטוחה שאצביע נגדו וכך גם רבים בקואליציה, אין סיכוי שזה ישיג רוב".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ראשי הסיעות החרדיות הודיעו לנתניהו כי הם אינם מוכנים לתמוך בתקציב המדינה, אם לא יחל קידומו של חוק הגיוס.

לעומת זאת שר האוצר משה כחלון הבהיר לנתניהו שעל חוק התקציב לעבור ב-18 לחודש. אם לא יעבור, הוא יהיה מוכן ללכת לבחירות.
חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד