י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ה-FBI חוקר את אחת העסקאות הבינלאומיות של איוונקה טראמפ

לאחר הפרסום כי חתנו היהודי של טראמפ - ג'ארד קושנר איבד את הסיווג הבטחוני הגבוה שהיה לו כיועץ בכיר לנשיא, בשעות האחרונות מדווח, כי עסקאות בינלאומיות שביצעה החברה של רעייתו איוונקה יעל טראמפ - נמצאות תחת חקירת ה-FBI

בנין ה-FBI בוושינגטון. צילום: רויטרס
בנין ה-FBI בוושינגטון. צילום: רויטרס



הרשויות חוקרות את אחת העסקאות הבינלאומיות של איוונקה טראמפ. כך מדווח ה-CNN.

ה-FBI בוחן את המשא ומתן שהתנהל ואת המימון סביב אחד המלונות של טראמפ בוונקובר, הבדיקה יכולה להפריע לאיוונקה כשהיא מנסה להשיג אישור ביטחוני מלא בתפקידה כיועצת לנשיא דונלד טראמפ.

ה-CNN מציין שזה הליך רגיל כדי לחקור קשרים עם חברות זרות ועסקאות בינלאומיות כחלק מבדיקת רקע, העסקאות הללו של החברה של טראמפ שלעיתים קשורות לחברות זרות עם מימון בינלאומי ממדינות שונות, מהווה אתגר לא פשוט לאיוונקה ולבעלה ג'רארד שמצפים בימים אלה לחידוש הסיווג הביטחוני הגבוה, בו החזיקו זמנית במשך השנה האחרונה, מאז כניסתו של טראמפ לבית הלבן.

האף-בי-איי בוחן מקרוב את העסקאות הבינלאומיות של איוונקה טראמפ ובעלה, ג'רארד קושנר, כדי לקבוע האם העיסקאות הללו עלולות להשאיר אותן חשופים ללחץ של סוכנים זרים, כולל מסין.

אחד המקומות אותם בודק ה-FBI, הוא מגדל בוונקובר שבקנדה, בגובה 616 רגל, אותו ניהלה איוונקה טראמפ ושנפתח בפברואר 2017, בדיוק אחרי שטראמפ נכנס לתפקידו כנשיא.

חברת 'טראמפ' אינה הבעלים של הבניין, במקום זאת, כמו פרויקטים אחרים של טראמפ, חברה חיצונית מנהלת את המלון, העסקים שם מתנהלים יחד עם ג'ו קים טיאה, נצר של אחד המשפחות העשירות ביותר של מלזיה, הפרויקט של 360 מיליון דולר, הכולל 147 חדרי אירוח ו-217 דירות יוקרה, הפך במהירות לפרויקט נדל"ן יוקרתי עבור משקיעים זרים.

במקרה של המלון בוונקובר, לא ברור מדוע חוקרים בודקים את העסקה הזאת, אך הבדיקות נגד נכסים של חברת טראמפ התרחבו מאז שקושנר מונה להיות יועץ בכיר לנשיא טראמפ, החשש שסוכנים זרים ינסו להשתמש דרך העסקים של קושנר כדי להוציא ממנו מידע או ללחוץ עליו לעשות עסקאות שייטבו עם הממשלות שלהם.

מעורכי דינה של איוונקה נמסר, כי כל העסקאות של איוונקה מתנהלות דרך חברה חיצונית, לאיוונקה אין קשר ישיר לעסקאות, והדברים הללו נבדקו מספר פעמים, והדבר אינו פוגע בתפקודה של איוונקה בבית הלבן.
איוונקה טראמפ FBI חקירה גארד קושנר דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד