י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האם אלאור אזריה בדרך לשחרור מוקדם?

החייל היורה מחברון יעמוד בעוד כשבועיים לפני בית הדין הצבאי שידון שוב בבקשתו לשחרור מוקדם מכלא 4, בתוך כך 'ערוץ 20' חושף את חוות הדעת של הכלא, לפיו אזריה מתנהג למופת וראוי לשחרור

אלאור אזריה. צילום: פלאש 90
אלאור אזריה. צילום: פלאש 90



"אלאור התנהג לאורך כל ריצוי עונשו למופת". כך עולה מחוות דעת של כלא 4 שהועברה לתביעה הצבאית, לקראת דיון שיתקיים בעניינו של החייל היורה מחברון אלאור אזריה בעוד כשבועיים. כך התפרסם לראשונה ב'ערוץ 20'.

בעוד כשבועיים ב-14 לחודש, צפוי להתקיים דיון בבית הדין הצבאי בבקשתו של אזריה לשחרור מוקדם מכלא 4 בו הוא מרצה מאסר של 18 חודשים.

השופט ישמע את הנימוקים לשחרור מוקדם - בעוד התביעה הצבאית צפויה להתנגד נחרצות, כפי שעשתה לאורך משפטו של אזריה.

לאחר ששופט צבאי יקבל את שני הצדדים הוא ימסור את החלטתו. אם יקבל השופט את המלצת ועדצ השחרורים בכלא 4 וידחה את התביעה הצבאית, הרי שאזריה ישוחרר לאלתר.

אך במידה ובקשתו של אזריה תידחה, הוא יוכל להשתחרר בעוד שלושה חודשים על התנהגות טובה, זאת לאחר שיושלם שליש מתקופת מאסרו.

התקרית שטלטלה את המדינה - בגינה מרצה אזריה מאסר, אירע בדיוק לפני שנתיים ביום פורים דפרזים י"ד אדר תשע"ו, אזריה שהיה לוחם יחידת כפיר הוקפץ לזירת פיגוע בתל רומידה בחברון, לאחר שהעניק טיפול רפואי לחברו בחטיבה שנפצע בפיגוע, הוא דרך את נשקו וירה בראשו של אחד המחבלים שהיה מנוטרל כבר על הכביש. דבר המנוגד להוראות הדין הבינלאומי, לאורך המשפט שארך חודשים רבים - טען אזריה כי עשה זאת מחשש שעל גופו של המחבל היה מטען חבלה - גרסה שבית הדין הצבאי דחה כמובן ושלח אותו למאסר של 18 חודשי מאסר.

האם אזריה יעשה את ליל הסדר הקרוב כבן חורין בקרב משפחתו? ימים יגידו.



אלאור אזריה חוות דעת שחרור מוקדם כלא 4 החייל היורה מחברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד