כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

צפו: גם השנה - המשטרה הסירה בובת חייל חרדי שנתלתה בשכונת מאה שערים - ליברמן ולפיד מגיבים

גם השנה בשושן פורים זה קרה; קיצונים תלו על מבנה בשכונת מאה שערים, בובת חייל חרדי והיא הוסרה על ידי המשטרה מהמשטרה נמסר, כי היא היתה ספוגה בחומר דליק וכי חקירה נפתחה לאיתור המעורבים ליברמן: "מצפה מראשי המפלגות החרדיות לגנות את המעשה" לפיד: "ממשלת ישראל לא יכולה לשתוק אל מול ההשתמטות מצה״ל וההסתה נגד חיילים"

בובת החייל שהוסרה. צילום: חיים גולדברג
בובת החייל שהוסרה. צילום: חיים גולדברג



מסורת של פרובוקציה: קיצונים חרדים תלו בובה בדמות חייל חרדי במאה שערים.

הבוקר גילו תושבי מאה שערים כי הפרובוקציה משנה שעברה, חזרה על עצמה. קיצונים תלו בובה בדמות חייל ברחובה של עיר, כחלק מהמאבק שלהם נגד גיוס חרדים.

גם השנה, הגיעו כוחות משטרה למקום והסירו את הבושה.

מדוברות המשטרה נמסר; "לפני זמן קצר התקבל דיווח במשטרת ישראל על תליית בובה בדמות חייל בשכונת מאה שערים בירושלים. כוחות משטרה הפרוסים באזור הגיבו במהירות ובנחישות, איתרו המבנה עליו נתלתה בובת החייל והסירו אותה".


הסרת הבובה. צילום: דוברות המשטרה

"מחקירה ראשונית התברר כי הבובה הייתה ספוגה בחומר דליק ככל הנראה במטרה להצית אותה בהמשך. החקירה נמשכת לאיתור המעורבים".

במשטרה מבהירים: "משטרת ישראל לא תאפשר כל אירוע שיש בו סממן של פגיעה בלובשי המדים ותפעל בנחישות ובכלל האמצעים לאתר את אלו אשר ידם במעשים אלו".

שר הביטחון אביגדור ליברמן צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "‏מראה בובת החייל התלויה במאה שערים מזעזע. תפקידי כשר ביטחון להגן גם על מסיתים כאלה. תפקידי כאזרח להיאבק בהם פוליטית. תפקיד הרשויות לשים אותם מאחורי סורג ובריח. מצפה מראשי המפלגות החרדיות לגנות את המעשה."

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד הגיב וכתב: "שוב בשכונת מאה שערים שבירושלים בובה מחופשת לחייל תלויה בדמות המן הרשע. ממשלת ישראל לא יכולה לשתוק אל מול ההשתמטות מצה״ל וההסתה נגד חיילים. הנהגת החרדים צריכה לצאת נגד תופעות כאלה בפומבי".

כזכור, בשושן פורים בשנה שעברה, פורסם ב'בחדרי חרדים' אודות בובת חייל חרדי שנתלתה במאה שערים, מה שזכה להד תקשורתי נרחב וגינויים חריפים מצד פוליטיקאים.

גם ביום ל"ג בעומר בשנה שעברה פורסם ב'בחדרי חרדים', כי בובת חייל חרדי הועלתה באש באחת המדורות בשכונת מאה שערים. אחד החשודים בהצתה שנעצר ונחקר היה דוד קרויס - בנו של קמב"צ 'העדה' לשעבר יואליש קרויס.

הבובה לאחר הסרתה. צילום: דוברות המשטרה



בובת חייל חיילים חרדים מאה שערים פורים משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד