כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

זעם בישראל: הוגשה התביעה הראשונה במסגרת 'חוק השואה' הפולני

ה'ליגה הפולנית נגד השמצה' הגישה את התביעה הראשונה במסגרת החוק הפולני האוסר לומר שפולין מעורבת בשואת היהודים ומטילה עד 3 שנות מאסר על העובר על החוק • הנתבע הראשון: עיתון ארגנטינאי • בישראל זועמים; יאיר לפיד: קורא שוב לראש הממשלה להפסיק מיידית את המו"מ

מחנה ריכוז בפולין. צילום: pixabay
מחנה ריכוז בפולין. צילום: pixabay צילום: pixabay



עיתון ארגנטיני הוא הראשון שנגדו מוגשת תביעה על האשמת פולין בפשעי השואה, זאת בעקבות תמונה של חיילים פולנים בכתבה על השואה.

תחת חוק השואה החדש בפולין, קבוצה לאומנית בשם 'הליגה הפולנית נגד השמצה' הגישה תביעה ביום שישי נגד העיתון 'pagina 12' הארגנטינאי - אחד משלושת העיתונים הגדולים במדינה הדרום אמריקנית.

כזכור, לפני כחודש חוקקה פולין חוק המטיל עד שלוש שנות מאסר לאדם שייחס פשעים של גרמניה הנאצית למדינה או לאומה הפולנית. החוק גם קובע קנסות או עונש מאסר של עד שלוש שנים לכל מי שמתייחס למחנות ההשמדה הנאציים-גרמנים כפולנים.

החוק, שהוצע על ידי מפלגת השלטון השמרנית בפולין, עורר סכסוך גדול עם מדינת ישראל, שטענה כי הוא פוגע בחופש הדיבור על השואה. גם ארצות הברית התנגדה בחריפות לחקיקה, ומזהירה כי החוק עלול לפגוע ביחסים האסטרטגיים של פולין עם ישראל וארה"ב.

ב'ליגה הפולנית נגד השמצה' נכתב כי העיתון השתמש בתמונה של לוחמי מחתרת פולנים אנטי-קומוניסטים, לאחר מלחמת העולם השנייה, במאמר על הפוגרום של ידוובנה - טבח של יותר מ-300 יהודים על ידי שכניהם הפולנים בתקופת הכיבוש הנאצי ב-1941.

לטענת הפולנים, זה פגיעה בשמם הטוב שלהם ושל החיילים. מנגד, דו"ח שפרסם לפני כמה שנים היסטוריון בשם יאן טומאש גרוס, טוען כי אלו שרצחו את היהודים בידוונה היו פולנים שטבחו במאות יהודי העיירה.

ח"כ יאיר לפיד הגיב על התביעה הראשונה בהקשר לחוק ואמר ‏"בעוד ישראל משפילה את עצמה במו"מ עם הפולנים על 'החוק הפולני' (על מה יש לנהל מו"מ? על זכר הנספים?) הוגשה היום התביעה הראשונה בפולין נגד יעתון שכתב על טבח היהודים בידוובינה. קורא שוב לראש הממשלה להפסיק מיידית את המו"מ ולהחזיר את השגרירה".
חוק השואה פולין מאסר עיתון ארגינטנאי תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד