ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

החרדים מאשימים: "כחלון צבוע, הוא גורר מדינה שלימה לבחירות"

משבר הגיוס עובר למגרש של כחלון; לאחר שסירב לבקשת נתניהו לדחות את ההצבעה על התקציב כדי לאפשר לו להדבר עם החרדים, הוא סופג הערב מתקפה חרדית קשה ב'כולנו' נחרצים: "אין תקציב - יש בחירות" ובליכוד: "אין לנו מה להפסיד"

כחלון בישיבת פוניבז'. באדיבות המצלם
כחלון בישיבת פוניבז'. באדיבות המצלם



על רקע משבר הגיוס, במפלגות החרדיות מאשימים הערב את שר האוצר משה כחלון ב'צביעות', לטענת גורם בכיר במפלגות החרדיות, "משה כחלון מתנהג בצביעות. כל הזמן הוא הבהיר כי הוא יתמוך בחוק הגיוס של המפלגות החרדיות, אבל ברגע האמת הוא לא מוכן להתפשר ולזוז קצת. הוא גורר מדינה שלימה לבחירות - סתם, בלי סיבה".

לדברי הגורם החרדי ששוחח הערב (מוצ"ש) עם 'בחדרי חרדים': "לפי המצב כעת, זה נראה כרגע שאנחנו הולכים לבחירות או ששר האוצר משה כחלון ימתין קצת עם התקציב".

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', כחלון הבהיר בעבר כי הוא מחוייב לתמוך בחוק הגיוס של המפלגות החרדיות, למרות זאת, בימים אלו הוא עושה יד אחת עם שר הביטחון אביגדור ליברמן נגד חוק הגיוס ונגד הצעת חוק היסוד שמעניקה ערך ללימוד התורה.

כזכור, לפני מספר חודשים חשף 'בחדרי חרדים' תמלול מפגישה של השר כחלון עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שבה השתתף יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' הגר"ח קנייבסקי ביקש מכחלון לעמוד לצד עולם התורה ולמען חקיקת חוק הגיוס. כחלון העלה בפני שר התורה את הקשיים שבעברת חוק הגיוס.

גפני שכאמור השתתף בפגישה קיבל את עמדתו של כחלון שלא להוסיף את סעיף פסקת ההתגברות לחוק הגיוס - כדי לא לפגוע במעמד בתי המשפט ובג"צ.

למרות הבטחותיו של כחלון, כאמור, בימים האחרונים הוא עושה יד אחת עם ליברמן והערב הוא זוכה למתקפה חרדית חריפה.

ח"כ מירב בן ארי ממפלגתו של השר כחלון כתבה הערב כי "אי אפשר לעכב הצבעה על תקציב 2019 בגלל הצעת חוק פרטית של ח"כ חרדי בנושא כל כך חשוב ורגיש".

לדבריה, "אי אפשר לעכב הצבעה על תקציב מדינה שהוחלט וסוכם לגביו לפני חודשים רבים בגלל הצעת חוק של חבר כנסת בכלל אי אפשר לקבל החלטה בנושא נפיץ כמו שיוויון בנטל בלי הסכמות של כל הסיעות. אין תקציב - יש בחירות".

השרה מירי רגב אמרה הערב: "ראינו בסוף השבוע את הכותרות ושמענו את איומי הבחירות של חלק מהשותפים שלנו לקואליציה".

רגב הוסיפה: "אני אומרת כאן לכל חברינו לקואליציה: אני יודעת שראש הממשלה לא רוצה בחירות אבל אם תכפו עלינו בחירות אני אומרת לכם הערב - יש רק מפלגה אחת בקואליציה שאין לה כל סיבה לחשוש מבחירות. קוראים לה הליכוד. אנחנו מקבלים אמון גבוה מאוד מהציבור ולכן לא יועילו לחצים מדומים נגדנו".
משבר קואליציוני חוק הגיוס משה כחלון המפלגות החרדיות כולנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד