י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

נתניהו התייחס הלילה למשבר עם החרדים: אין סיבה שנלך לבחירות

ראש הממשלה נתניהו התייחס הלילה לשאלת כתבים, לפני המראתו לוושינגטון - למשבר הקואליציוני עם החרדים סביב חוק הגיוס והאפשרות שהבחירות יוקדמו: "אין סיבה שזה יקרה ועם רצון טוב זה גם לא יקרה. לי יש רצון טוב מקווה שגם לשותפים"

נתניהו. צילום: פלאש 90
נתניהו. צילום: פלאש 90



ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הלילה (ראשון) לביקור של חמישה ימים בוושינגטון, במהלכו ייפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וגם ינאם בשדולה הפרו-ישראלית איפא"ק.


סמוך למטוס לפני המראתו נשא ראש הממשלה דברים בפני הכתבים: "זו נסיעה מאוד חשובה. אני אפגש עם ידיד גדול מאוד של ישראל וידיד אישי שלי, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אני אודה לו קודם כל על ההחלטה ההיסטורית להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים ביום העצמאות, זו מתנה גדולה מאוד למדינה שלנו".

אחר כך אמר: "אני מתכוון לדון עמו על שורה של נושאים, אבל בראשם איראן, על התוקפנות שלה, השאיפות הגרעיניות שלה, הפעולות האגרסיביות שלה במזרח התיכון בכלל ובגבולנו ממש, בכל גבולותינו. אני חושב שהצורך להדוף את התוקפנות הזאת זה יעד משותף לנו ולמדינות הקרובות באזור, אבל קודם כל הוא שלנו, הוא של אזרחי ישראל".

"אני יוצא בשמם של כל אזרחי ישראל, כפי שאני מבין זאת, להשיג שלוש מטרות: ביטחון, שלום ושגשוג כלכלי למען אזרחי ישראל, למען המדינה שלנו". הבהיר נתניהו.

נתניהו נשאל על ידי אחד הכתבים אודות דבריה של השרה מירי רגב אמש באירוע לפעילי ליכוד, במהלכו השוותה את שומרי הסף לבגתן ותרש ואמר: "לא שמעתי דברים כאלה, אני מסופק אם יש כוונה אמתית בהם".

כמו כן, נשאל נתניהו אודות האפשרות שהבחירות תוקדמנה; "אין סיבה שזה יקרה ועם רצון טוב זה גם לא יקרה. לי יש רצון טוב, אני מקווה שגם לשותפים האחרים שלנו. במקרה כזה לא נלך לבחירות והממשלה הזאת יכולה לכלות את ימיה בתאריך הנקוב ב-2019". הרגיע נתניהו.

לסיום אמר ראש הממשלה: "כרגע אני הולך לעשות דברים אחרים, ואני רוצה לנצל שוב את ההזדמנות להודות להמוני אזרחי ישראל. על התמיכה הטובה והחמה. זה מחמם את הלב. זו לא אמירה מן השפה החוצה זו אמירה מהלב החוצה, לליבם של אזרחי ישראל".

אמש (מוצ"ש) אמר בכיר במפלגות החרדיות ל'בחדרי חרדים' כי "משה כחלון מתנהג בצביעות. כל הזמן הוא הבהיר כי הוא יתמוך בחוק הגיוס של המפלגות החרדיות, אבל ברגע האמת הוא לא מוכן להתפשר ולזוז קצת. הוא גורר מדינה שלימה לבחירות - סתם, בלי סיבה".

לדברי אותו בכיר: "לפי המצב כעת, זה נראה כרגע שאנחנו הולכים לבחירות או ששר האוצר משה כחלון ימתין קצת עם התקציב".
בנימין נתניהו משבר קואליציוני חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד