י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

רגב השוותה את שומרי הסף לבגתן ותרש וספגה מתקפה גם מהקואליציה; "באיזו זכות את מתנגחת בשומרי הסף?"

במהלך טקס פורימי לפעילי מפלגת 'הליכוד', התייחסה שרת התרבות והספורט בהומור לחקירות נתניהו ולפרשת המסרונים, תוך שהיא מצטטת ומקשרת אותם לסיפור מגילת אסתר, התקשורת חגגה וביקרה. אך הבוקר הבהירה רגב ואמרה כי "שוב פרשנות מעוותת של חלק מהתקשורת לדבריי אתמול"

 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הלילה לפני עלייתו למטוס לארה"ב, לסערה שעוררה שרת התרבות מירי רגב שכינתה את גורמי האכיפה - 'שומרי הסף', בגתן ותרש. לדברי נתניהו: "לא שמעתי דברים כאלה, אני מסופק אם יש כוונה אמתית בהם".

רגב עצמה התייחס הבוקר (ראשון) לסערה והבהירה את דבריה: "שוב פרשנות מעוותת של חלק מהתקשורת לדבריי אתמול. אכן השתמשתי אתמול בכנס ההסברה שלי במוטיבים מהמגילה".

לדבריה, "לאור הפרשיות האחרונות של ההסתמסות הפסולה בין השופטת לחוקר, עמדתי על העיקרון הבסיסי בדמוקרטיה שהעם הוא הריבון ועל ההכרח ששומרי הסף יתנהלו בצורה דמוקרטית ועל פי כללי המנהל התקין".

עוד הוסיפה רגב בעקבות הסערה: "למותר לציין שלא קראתי לפגוע באף אחד, להיפך כל מי שרוצה שעובדי רשויות המדינה, יזכו לאמון הציבור ויעשו את עבודתם נאמנה, צריך לדאוג שעבודתם תיעשה בהגינות וללא פניות".

כזכור, אמש (מוצ"ש), בכנס ההסברה שערכה, אמר שרת התרבות: "אנחנו נבחרנו על ידי העם, אבל יש יועצים ופקידים שהם התרגלו להחליט מה נכון ומה לא נכון – קוראים להם היום "שומרי הסף". כמו שקראנו השבוע במגילת אסתר, גם שם היו שומרי סף. בגתן ותרש. צמד חמד".

היא הוסיפה בתיאורים: "הם נראו ממלכתיים, הקפידו על שלטון החוק, דאגו למנהל תקין, אבל מסתבר שעמוק בכיס הם החזיקו גיליוטינה, הסתבר שברגע שהם לא הזדהו עם המלך, לא הסכימו עם הדרך שלו בניהול הממלכה, כל הכללים נעלמו, הממלכתיות התפוגגה כלא הייתה, שלטון החוק הפך לפחות קריטי, אם היו להם אז ניידים, הם בטח היו מסמסים אחד לשני, "מה אתה אומר בגתן ניתן לו עוד יומיים, אולי שלושה", ו—"חשוב שתיראה מופתע תרש, כן?".

לסיום אמרה: "פתאום המטרה להפיל את נתניהו, סליחה את אחשוורוש.... קידשה את כל האמצעים".

חברת הכנסת ציפי לבני תקפה אמש את דבריה של רגב וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אז כן, שרה בישראל משווה את שומרי הסף, האנשים המסורים ששלטון החוק מול עיניהם ופועלים כדי לנקות את ישראל משחיתות, לבגתן ותרש שסופם היה תליה - ואת השרה הזאת מסמיך נתניהו להחליפו בהיעדרו. גם כשהוא נוסע לחו״ל, הוא לא מדינאי ולא מנהיג, אלא פוליטיקאי קטן".

גם חברת הכנסת רחל עזריה החברה בקואליציה מטעם מפלגת 'כולנו' של כחלון - תקפה וכתבה: "מירי רגב, באיזו זכות את מתנגחת בשומרי הסף? האנשים שעושים את עבודתם עבור כולנו, ושבלעדיהם נחיה בכאוס: שוטרים, שופטים ופרקליטים. תודי שאת נכנסת בהם כי זה קל, כי הרי אסור להם לענות לך על פי חוק".

לעומתן, ח"כ מיקי זוהר 'הליכוד' גיבה הבוקר את דבריה של רגב ואמר בראיון לגלי צה"ל: "אפשר להגיד דברים קיצוניים כדי להרעיד את אמות הספים. יש פה ניסיון הפיכה. שומרי הסף איבדו את הממלכתיות והמקצועיות והכל כדי להדיח את נתניהו בדרך לא דמוקרטית".
מירי רגב חקירות נתניהו הליכוד תקשורת מגילת אסתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד