ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

בפעם השנייה: המסעדה הכשרה הותקפה

המסעדה היהודית הכשרה בהולנד הותקפה שוב, זו הפעם השנייה בתוך שלושה חודשים. בלילה שבין חמישי לשישי נופץ חלון הראווה • המשטרה: "אין אינדיקציה שזהו מעשה אנטישמי" • הבעלים: "אנחנו שוב הפכנו לקורבנות של ונדליזם כי אנחנו יהודים"

הנזק שנגרם למסעדה. צילום מסך מאתר דה טלגרף
הנזק שנגרם למסעדה. צילום מסך מאתר דה טלגרף



שוב הותקפה המסעדה היהודית: מסעדת 'כרמל' שהותקפה לפני שלושה חודשים באמסטרדם שבהולנד על ידי מוסלמי, הותקפה בסוף השבוע שוב.

מסעדת "כרמל" באמסטולנסוווג שבאמסטרדם, הותקפה שוב בלילה שבין חמישי לשישי, אתר "דה טלגרף" ההולנדי מדווח, כי אלמוני ניסה לנפץ את החלונות של המסעדה. בניגוד לפעם הקודמת, נגרם נזק לחלון אחד.




המשטרה שהגיע למקום בבוקרו של יום שישי, אמרה כי אין להם כל אינדיקציה לכך שיש מניע אנטי-יהודי מאחורי התקיפה, מנגד בעלי המסעדה אמרו לתקשורת באמסטרדם "אנחנו שוב הפכנו לקורבנות של ונדליזם כי אנחנו יהודים".

הבעלים סמי בר און ובנו דניאל, קבלו על כך שהם שוב צריכים להחליף את החלון שלהם אחרי שלפני שלושה חודשים הם עשו זאת בפעם הראשונה.

דניאל הבן אמר "אנחנו היחידים שחוטפים, יש פה עוד מסעדות, ורק אנחנו חוטפים, בפעם הראשונה אתה יכול לחשוב שזה צירוף מקרים, עכשיו אתה לא יכול להתעלם מזה יותר".

לדברי האבא סמי בר-און, "יורקים על החלונות שלנו, לעתים קרובות אנחנו מקבלים שיחות טלפון אנונימיות עם קריאות "פלסטין חופשית או אללה אכבר".

כזכור, לפני שלושה חודשים הגיע מוסלמי למסעדה היהודית באמסטלבנסוווג שבאמסטרדם ובאמצעות דגל פלסטין שאחז בידו, ניפץ את חלונות המסעדה. עד ראיה סיפר כי "המוסלמי צעק אללה אכבר תוך כדי ניפוץ השמשה", שוטרים שהוזעקו למקום הכניעו אותו.

התקיפה אירעה אז ככל הנראה על רקע הכרזתו של טראמפ, כי ירושלים היא בירת ישראל.

בנו של בעל המסעדה תיאר אז את הפעולה כהתקפה, ואמר כי "כולם מפוחדים מהמקרה שאירע שעה אחת לפני הפתיחה של המסעדה".

לאחר שנעצר, השופטים שחררו את המוסלמי שניפץ והתפרע, וטענו שמעשהו אינו טרור, כי אם מעשה וונדליזם.
וונליזם מסעדה יהודית אנטישמיות הולנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד