כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

ליצמן נחרץ: "אם יהיה חוק גיוס - יהיה תקציב, אם לא, נצביע נגד"

סגן שר הבריאות ליצמן מחריף הבוקר את הטון ומעמיק בראיונות את משבר הגיוס • הוא מכחיש כי הוא מתואם עם נתניהו - הבהיר: "בסקרים לא רע לי, אני מוכן לבחירות, יש לי הוראות והפעם בכתב" ושיגר איום במרומז: "השמאל מוכן להביא לנו יותר"

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90



משבר הגיוס: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מחריף הבוקר (ראשון) את הקו ודורש להעביר את חוק הגיוס עוד במושב החורף הנוכחי, בשלוש קריאות, או לחילופין שההצבעה על תקציב 2019 תדחה במספר חודשים.

לדבריו של ליצמן, "אם יהיה חוק גיוס - יהיה תקציב, אם לא, אנחנו נצביע נגד התקציב", ליצמן הוסיף בראיון לגל"צ: "ביום רביעי התכנסנו עם ראש הממשלה בלילה, ולא ראינו את הפתרון. לא מצאו בינתיים פתרון, הגשנו הצעת חוק, זה לא מצא חן בעיני הליכוד, אז הנה, שיועיל בטובו להציע לנו הצעת חוק אחרת".

ליצמן השיב לטענה כי הוא זה שגורר את דרעי וגפני למשבר למרות שהם לא מעוניינים בהליכה לבחירות: "אני מניח שעברת הבוקר על עיתון המודיע, יש צילום של מכתב מזכיר מועצת גדולי התורה של אגו"י שנתן הוראות לח"כים של אגו"י - לא לתמוך בתקציב עד שחוק הגיוס לא עובר. זה הוראה שקבלנו מהרבנים ולא מהרבי מגור, זה כולם ביחד, ישבו לפני עשרה ימים, 3 שעות וקבעו. לא רק אני הופעתי לפני הרבנים, גם הרב פרוש, הרב אייכלר והרב מוזס".

סגן השר המשיך בדבריו הבוקר: "כולם ידעו בהסכם הקואליציוני שהגיוס זה אבן היסוד של ההסכם. בג"צ פסק אז אנחנו צריכים לתקן. אמרו לנו כל הזמן להביא הצעה. הליכוד אמר - לא בא בחשבון, אז אמרנו לו - תציע משהו אחר. כשישבנו על ההסכם הקואליציוני היה דיון רציני על 'פסקת ההתגברות' וכחלון התנגד, ואז כחלון בא ואמר 'למה אתם צריכים אותה? בגלל הגיוס, אם נגיע לחוק הגיוס - אתמוך בכם בכל הצעה', עכשיו זה הזמן".

לדבריו של ליצמן: "אם יש לכחלון או ליריב לוין הצעה אחרת, שיבואו ויציעו לנו, ישבנו עם עורכי דין, אם היו לי הצעות אחרות - הייתי מציע אותן ממזמן, יש לנו צוות מכל המפלגות, הרב פרוש, הרב מקלב והרב אטיאס, הם ישבו על הניסוחים, הם ליבנו. אם יש למישהו הצעה אחרת – שיביא. לנו – אין".

ליצמן נשאל: אם חוק הגיוס יעבור רק בקריאה טרומית במושב החורף – זה יספק אותך?, הוא השיב בנחרצות: "בהחלט לא, זה לא מספק אותי", לדבריו, "היום הם צוחקים ממני, כשצריכים אותי. אז - בוודאי יצחקו ממני".

עוד הוא נשאל: האם אתה דורש ש"תוך שבועיים זה יעבור ב-3 קריאות?", ליצמן השיב: "לי יש תאריך יעד, ספטמבר. הצעת חוק התקציב - זה ארבעה חודשים אחר כך. יש להם זמן. להם יש יותר זמן מאשר לי. אגלה לך, נניח שלא עובר תקציב בכלל, הבחירות לא יתקיימו לפני הראשון ביולי".

סגן השר ליצמן השיב על הטענה כי הוא מתואם עם ראש הממשלה במשבר הנוכחי: "לא, ישבנו אני גפני ודרעי ביום רביעי בלילה, עד מאוחר בלילה. הוא שאל אותנו אם אנחנו רוצים בחירות, אמרנו לו שחד משמעית לא - והוא אמר שגם הוא לא. אני לא בוחן לב וכליות של בן אדם, אני מאמין לנתניהו הוא לא שיקר לי".

"בממשלות קודמות קיבלנו יותר", הוסיף סגן השר, "לפיד קיצץ ובקואליציה הנוכחית תיקנו רק מה שהוא קיצץ ולא יותר", לדבריו, "השמאל מוכן להביא לנו יותר, ציפי לבני הייתה מוכנה לתת לנו יותר, כספים. גם בנושא הגיוס - יוסי ביילין וגם בוז'י - היו מוכנים לתת לנו יותר".

לדבריו של ליצמן: "בסקרים לא רע לי, אני מוכן לבחירות. אני לא מביא לבחירות, יש לי הוראות והפעם בכתב, למה אתם לא מאמינים לי שאני אומר שאחרי המועצת - אין מצב לשנות, אלא אם כן הם יתכנסו ויחליטו לשנות כיוון וזה לא יהיה".

לסיום הוסיף כי "אפשר לדחות את התקציב בחודשיים ואפשר לגמור בינתיים את הגיוס. אם הם רוצים בחירות - יהיו בחירות, אני לא רוצה בחירות".

כמו כן, העניק הבוקר ליצמן ראיון לרדיו ללא הפסקה - 103FM, גם שם אמר דברים דומים.
יעקב ליצמן חוק הגיוס בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד