י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שאול אלוביץ' וניר חפץ ישוחררו היום למעצר בית

שני החשודים המרכזיים בתיק 4000 שוהים במעצר כבר שבועיים • בשבוע שעבר דחה בית המשפט המחוזי את הערעור שהגישו בעקבות פרשת הוואטסאפ של השופטת פוזננסקי כץ

ניר חפץ ושאול אלוביץ בבית המשפט. צילום: פלאש 90
ניר חפץ ושאול אלוביץ בבית המשפט. צילום: פלאש 90



שני החשודים המרכזיים בתיק 4000, שאול אלוביץ' וניר חפץ ישוחררו היום (א') למעצר בית בתנאים מגבילים. השניים שוהים במעצר כבר שבועיים.

הפרשה עוסקת בסיקור אוהד שניתן לראש הממשלה בנימין נתניהו באתר וואלה שבבעלות אלוביץ', בתמורה להטבות שניתנו לאלוביץ' על ידי משרד התקשורת. אלוביץ', בעל השליטה בבזק, הוא הציר המרכזי בפרשה, הוא נחשב מקורבו של נתניהו וחשוד בביצוע עבירות חמורות של מתן שוחד וקבלת דבר במרמה. חפץ חשוד בביצוע עבירות של שיבוש הליכי חקירה ומשפט ולקיחת שוחד.

בשבוע שעבר האריך שופט בית המשפט השלום בתל אביב, עלאא מסארווה, את מעצריהם של השניים בשבעה ימים נוספים שמסתיימים היום.

לאחר שעיין בדו"ח הסודי שהוגש לו על ידי החוקרים קבע השופט מסארווה כי. "ניתן לקבוע בביטחון מלא, כי רמת החשד הסביר לגבי מעורבותם של החשודים שבפניי בפרשה, כל אחד על פי חלקו, הלכה והתחזקה". הוא הוסיף גם כי "שחרור החשודים בשלב זה עלול להביא לפגיעה קשה בהמשך החקירה, בפרט לנוכח מפי לביצוע פעולות חקירה חשובות בימים הקרובים", הוסיף.

בשבוע שעבר דחה בית המשפט המחוזי ערר שהגישו השניים בו טענו כי יש להורות על שחרורם לאלתר על רקע פרשת המסרונים בין שופטת המעצרים, רונית פוזננסקי כץ ונציג רשות ניירות ערך, ערן שחם שביט.

השופט יוסי טופף קבע: "אף אם אניח לטובת העוררים, כי מעצרם נעשה שלא כדין וכי יש לתן לדבר משקל בעת הליכי המעצר, לא יהיה בכך כדי להביא לשחרורם כעת לחלופת מעצר נוכח חומרת המעשים המיוחסים להם וצרכי החקירה, שנותרו בלתי מעורערים".

בכל הנוגע לפרשת המסרונים, השופט פסק כי אין בהתנהלות השופטת רונית פוזננסקי כץ ונציג רשות ניירות ערך כדי להצדיק את שחרורם של אלוביץ' וחפץ מהטעם של הגנה מן הצדק. "הצדדים תמימי דעים בכל הנוגע לחומרת המקרה, והביעו סלידתם מחילופי המסרונים בין השופטת והתובע. אין להמעיט מחומרת המעשה והשלכותיו, אך יש לסכור כי בשעה זו ממש מתקיימת בדיקה על ידי הגורמים המוסמכים לכך וטרם נודע תוצאתה" כתב. אולם, עם זאת הדגיש כי "בשלב זה, והדברים נאמרים בזהירות רבה, דומני כי על בסיס הידוע עד כה, מוקדם לקבוע כי שובשה חקירתם של העוררים או הוטה משפטם לחומרה".

הצטרפו לערוץ הטלגרם החדש של 'בחדרי חרדים'>>
ניר חפץ שאול אלוביץ תיק 4000 מעצר בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד