י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שכחנו שאנחנו אחים": בעקבות הלוויה של ר' שמואל

ביום ראשון האחרון הלכה ש.להלוויה של הגר"ש אוירבך ונחרדה מכמות התגובות התוקפניות שספגה לדבריה בשל כך. ש. שהלכה ללוויה רק כדי לכבד את רבו של חתנה הטרי קוראת להפסיק את המחלוקת המפלגת את הציבור החרדי ולחזור להיות אחים • טור כואב

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי





הרשת החברתית סערה בשבוע האחרון בעקבות לווייתו של הרב שמואל אוירבך. אחד מהפוסטים שפורסמו וזכה לעשות תגובות נסערות ושיתופים, היה הפוסט של ש. שהלכה ללוויה כדי לכבד את חתנה ולדבריה חזרה מזועזעת מתגובות הסביבה:

ביום ראשון בשבוע שעבר עלי יום מטורף, יום שבו כמות השיימינג שספגתי הייתה פסיכית. כמות ההצקות, הודעות, ירידות, כמות שלא חוויתי מאז שנולדתי.

ומה חטאתי, אם תשאלו? אה, הלכתי להלוויה של ר' שמואל אוירבך זכר צדיק וקדוש לברכה, ענק שבענקים, גדול שבגדולים. כן, תקראו את המשפט האחרון שוב, אני עומדת מאחוריו.

מה קרה?שואלים אותי כולם, עד לפני שבועיים דיברת אחרת. מה קורה לך? "את יודעת, זה לא ממש פופולרי להגיד ככה" אומרים לי אנשים.
אז הנה הסיפור: במקרה, התארסתי עם בחור לפני שבועיים (תודה מראש על הברכות), בחור שהמשפחה שלו חזרה בתשובה דרך ובזכות רב שמואל אוירבך והוא הרב המוצהר שלהם. לא, זה ממש לא שינה את הדעה שלי על הוויכוח בתוך החברה החרדית. ממש לא. אני נשארת איתנה בדעתי, הוא בשלו ומעולה לנו ביחד.

אבל פתאום אני רואה את שני הצדדים. ראיתי איך אנשים הגיבו כששמעו עם מי התארסתי. אנשים שבמקום לשמוח איתי ביום שמחתי ( והחברות שמכירות אותי יודעות איזה דרך ארוכה עברתי עד שהגעתי ליום הזה), פשוט הביעו זעזוע, ודיברו נגד החתן שלי! הכי הזוי זה שמדובר באותם אנשים שהתפללו עלי יום יום לזיווג במהרה, אותן חברות שהיו שם לספוג את הדמעות שלי כל פעם ששידוך ירד ביום שבו היה אמור להיות הוורט. ממש מדברות נגד החתן החדש שלי!

ואני שואלת אתכם, מה קרה לנו? האם כשמדובר בפוליטיקה נמחקות חברויות? האם כשהחברויות נמחקות נמחקת האנושיות והכל הופך למותר?

יש כאן מחלוקת גדולים, הרבנים משני המחנות הם, ממש ספרי תורה מהלכים ואלו ואלו דברי אלוקים חיים. כמויות הלכלוך שיוצאות בתקופה האחרונה זה לא מה שהקדוש ברוך הוא רוצה, אני בטוחה בזה. בואו חבר'ה, עזבו את המשחקים המלוכלכים האלו ואת המחלוקות, ובואו. בואו נחזור להיות אחים. כמעט שכחנו מה זה, אה?
הרב שמואל אוירבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד