י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פרידמן חוזר לעשות צרות? "מותר לשחוט כמו שהמדינה דורשת"

עיתון היוצא בבלגיה מצטט את משה אריה פרידמן, קיצוני לשעבר שהתחבק עם נשיא איראן, כמי שקובע - כי על פי ההלכה היהודית מותר לשחוט בהמות כפי שארגוני בעלי החיים דורשים • הוא ספג מתקפה: "מטורף. טיפש" והוא הגיש תלונה נגד העיתון

משה אריה פרידמן. צילום: ארכיון
משה אריה פרידמן. צילום: ארכיון



משה אריה פרידמן שהשתייך בעבר לפלג הנטורי קרתא ומתגורר בבלגיה, פנה לרשויות במדינה על רקע חוק השחיטה והבהיר להם, כי אין שום בעיה על פי הההלכה היהודית, לשחוט את הבהמות כפי שארגוני בעלי החיים דורשים. כך מדווח העיתון HLN בשפה ההולנדית.

הרשויות קפצו על המציאה וציטטו את פרידמן ואמרו "הנה אפילו רב יהודי אומר שאפשר לשחוט בהמות לפי דרישת הארגונים".

זה נזק עצום למאמצים של היהודים באירופה להמשיך שחיטה יהודית לפי כל דיקדוקי ההלכה, כשמספר מדינות עושים צרות צרורות ליהודים לגבי שחיטה יהודית.

העיתון מצטט את פרידמן שאמר "יהודים ומוסלמים רבים אמרו לי שהם תומכים בי במאבק למען רווחת בעלי חיים, רק שהם לא מעזים להגיד את זה בקול, וטוב שמישהו עומד עכשיו ואומר את זה".

פרידמן טוען כי "הארגונים היהודיים שפנו לעצור את ההחלטה לגבי החוקים החדשים שמנסים לחוקק, לא מייצגים את כל היהודים".

העיתון מצטט את זאבי (מייקל) פרויליך בעל עיתון חרדי Joods Actueel שמבהיר מי הוא פרידמן; "פרידמן הוא מטורף שמסתובב בכל מקום ומכנה את עצמו כמי שקיבל הכשרה לפסוק, אין לו קהילה באנטוורפן ולא חסידים. למעשה, אין בית כנסת אחד בעיר שהוא יכול עדיין להיכנס, וכי הארגונים מסתמכים על הטיפש הזה שטוען כי הקהילה היהודית חלוקה בנושא הזה, הוא כתם לכל היהודים".

פרידמן, התגורר בעבר בוינה בירת אוסטריה, וזכור כאחד שהתחבק עם נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד. בנוסף, הוא תבע בעבר את מוסדות החינוך החרדיים שלא הסכימו לקבל את ילדיו, והכריח אותם על פי צו בית משפט לקבלם. לאחר שלמוסדות לא נותרה ברירה ובניו למדו בכיתה נפרדת בתוך בית ספר לבנות, כשמורה חרדית משמשת כמורה שלהם, הם עזבו את בית הספר לאחר זמן קצר.

'בחדרי חרדים' פנה אמש (ראשון) למשה אריה פרידמן לבקשת תגובה וזו היא תגובתו: "הערב הגשתי כמה תלונות נגד העיתון ״הט לטסטה ניוס״. הכתבה הקצרה היא ריקה מתוכן, הרבה דברים מתוכה לא נכונים עם סילוף עובדות".

"בנוגע לאדם שדיבר נגדי" אומר פרידמן ל'בחדרי חרדים' "מדובר באותו אדם שכל כך שנוי במחלוקות ואישיות מפוקפקת ומטורפת מהעיתון (יאדס אקטועל) שכבר הורשע בעבר על שקרים והוצאת דיבה נגדי ונגד משפחתי בין היתר".
משה אריה פרידמן שחיטה בלגיה אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד