י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

צפו • בעל המסעדה שהותקפה: "אני מבאר שבע. לא מפחד מאף אחד"

ביום חמישי האחרון מסעדה יהודית כשרה בהולנד הותקפה שוב וחלון הראווה שלה נופץ • הבעלים בשיחה עם 'בחדרי': "גדלתי בשכונה ד' בבאר שבע. לא לימדו אותו לעשות חשבון לאף אחד, ואני לא עושה חשבון לאף אחד"

צפו • בעל המסעדה שהותקפה: "אני מבאר שבע. לא מפחד מאף אחד"



מסעדת "כרמל" באמסטולנסווג שבאמסטרדם, הותקפה שוב בלילה שבין חמישי לשישי, אלמוני ניסה לנפץ את החלונות של המסעדה. בניגוד לפעם הקודמת, נגרם נזק לחלון אחד.

אנשי המשטרה שהגיעו למקום בבוקרו של יום שישי, אמרו כי אין להם כל אינדיקציה לכך שיש מניע אנטישמי מאחורי התקיפה. מנגד, בעלי המסעדה בטוחים כי מדובר בתקיפה על רקע אנטישמי. "שוב הפכנו לקורבנות של ונדליזם כי אנחנו יהודים", אמרו לתקשורת באמסטרדם.

הבעלים סמי בר און ובנו דניאל, קבלו על כך שהם צריכים עתה להחליף שוב את החלון הראווה שנופץ, שלושה חודשים לאחר שנופץ בפעם הקודמת.

(בעל המסעדה בראיון. צילום: פיני ק.)


"אנחנו היחידים שחוטפים, יש פה עוד מסעדות, ורק אנחנו חוטפים", אומר הבן דניאל. "בפעם הראשונה אתה יכול לחשוב שזה צירוף מקרים, עכשיו אתה לא יכול להתעלם מזה יותר".

"יורקים על החלונות שלנו", מוסיף האב סמי. "לעתים קרובות אנחנו מקבלים שיחות טלפון אנונימיות עם קריאות 'פלסטין חופשית' או 'אללה אכבר'".

כזכור, לפני שלושה חודשים הגיע מוסלמי למסעדה היהודית באמסטלבנסווג שבאמסטרדם ובאמצעות דגל פלסטין שאחז בידו, ניפץ את חלונות המסעדה. עד ראיה סיפר כי "המוסלמי צעק אללה אכבר תוך כדי ניפוץ השמשה", שוטרים שהוזעקו למקום הכניעו אותו.

בשיחה מיוחדת עם 'בחדרי חרדים', אומר סמי כי בפעם הקודמת, לפני שלושה חודשים " היה זה פליט סורי שניפץ את החלונות".

אתה מפחד?

סמי "ממש לא. היום שמתי דגל יותר גדול. מי שמפחד מאחד לא מפחד מאף אחד".

"המשטרה התקינה לי מצלמות 24/7 משני הצדדים של המסעדה", הוא מספר. לשאלה האם הוא מתכוון להתקין סורגים הוא ענה, "למה מה קרה אני בבית סוהר? ממי אני פוחד? גדלתי בשכונה ד' בבאר שבע. לא לימדו אותו לעשות חשבון לאף אחד, ואני לא עושה חשבון לאף אחד".

צילום: פיני ק.















הצטרפו לערוץ הטלגרם החדש של 'בחדרי חרדים'>>
מסעדת כרמל הולנד ניפוץ חלונות אמסטרדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד