י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הפעיל שהתחפש לחרדי ותועד עם לפיד: "לא התגייסתי לצה"ל"

הניצב שעורר היום סערה בכך שהתחפש לחרדי ותועד ליד יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, מספר בשיחה נוספת ל'בחדרי': "לא התגייסתי לצה"ל, היה לי פרופיל רפואי נמוך מדי" • הוא מוסיף כי בעקבות הסערה נפרץ חשבון הפייסבוק שלו וכי נעשה לו עוול

הפעיל שהתחפש לחרדי ותועד עם לפיד: "לא התגייסתי לצה"ל"

 


בשיחה נוספת שקיימנו הערב ב'בחדרי חרדים' עם הפעיל שתועד היום כשהוא מחופש לחרדי ומפגין נגד חוק הגיוס, הוא מספר כי הוא מותש מאוד מהיום שעבר עליו וכי נעשה לו עוול - "פרצו לי לחשבון הפייסבוק" הוא אומר.

יצוין, כי במהדורת החדשות הערב ב'חברת החדשות' ציין דייב כי הוא מגדיר את עצמו כרפורמי.

בהמשך הוא מספר לנו פרט נוסף ואולי החשוב ביותר: הוא לא שירת בצה"ל וכי זה נושא כואב אצלו. על פי טענתו הפרופיל הרפואי שלו היה נמוך מדי, ולמרות שהוא התעקש - לא גייסו אותו.

"בגלל זה" הוא מוסיף, "אני תורם כסף ואת העבודה שלי למען חיילים בודדים ולמען נכי צה"ל, בחינם".

לשאלתנו לאיזה עמותות הוא תורם עונה דייב, כי הוא תורם בין היתר גם ל'עושי חייל' של אהרון גרנות - עמותה למען חיילים חרדים בודדים.

בשלב זה, הוא חוזר שוב ומדגיש: "במלחמת לבנון השניה ביקשתי שוב פעם להתגייס, לעשות משהו, ריבונו של עולם. ומאז אני תורם, מה אני עוד יכול לעשות?"

לסיום הוא אומר: "אם הם מתחרטים - אין לי בעיה שיכניסו אותי לגדוד החרדי של הנחל".

יצוין עוד, כי על פי דיווח ב'הארץ' - הפעיל, שטוען כי הוא דתי, פרסם ביום שישי בערב בפייסבוק שלו, צילום מביקור שלו בקולנוע.

 


כזכור, מוקדם יותר היום שוחחנו עם דייב מאנדלשטאם, הניצב "החרדי" עמו הצטלם הבוקר יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד במסגרת המחאה נגד חוק הגיוס החרדי, כדי להבין איך ומדוע כפעיל יש-עתיד הגיע למחאה לבוש כחרדי. להגנתו טען כי הוא אכן דתי.

"אני מרגיש רע מכל הפרסומים הבוקר", אמר מנדלשטאם בראיון ל'בחדרי חרדים'. "אין קשר כלל ל'יש עתיד', זאת מחאה שלי אישית למען החיילים החרדים על כל העוול שעושים להם 'הפלג הירושלמי' וה'נטורי קרתא'".

יצויין כי עד הבוקר, תמונת ה'קאבר' של מנדלשטאם בחשבון הפייסבוק שלו הייתה תמונה שלו באירוע של יש-עתיד לצדו של יאיר לפיד, כשהוא לבוש כאדם לא דתי, ואינו חובש כיפה.

בנוסף, הבוקר, צייץ בטוויטר, הדר סגל - פעיל בולט ומוכר ביש-עתיד, תמונת הפעילים שהגיעו למחאה ברכבת נגד חוק הגיוס החרדי. ביו הפעילים עומד מנדלשטאם המחופש כשבידו השלט אותו החזיק בהפגנה של יש עתיד.

אז למה התחפשת לחרדי? נשאל מנדלשטם.

"אני דתי לכל דבר ומאמין בה'. הסתרתי שאני דתי בחשבון הפייסבוק שלי בגלל המצב בארץ - השנאה של החילונים נגד החרדים והדתיים, אבל עכשיו הבנתי שאם צריך מלחמה אני אחשוף את האמת שלי".

האם יאיר לפיד קרא לך הבוקר לעמוד לצדו? נשאל.

"ממש לא. הייתי בדרך למחאה פרטית בעזריאלי, נגד השתמטות החרדים מצה"ל ובדרך נתקלתי במחאה של לפיד ונעמדתי לצדו. התלבשתי הבוקר כחרדי כאות הזדהות עם החרדים שמשרתים בצה"ל ובשירות לאומי".

לסיום אומר מאנדלשטאם: "אם לא נעשה משהו - תפרוץ מלחמת אחים. אני לא ממש מכיר את יאיר לפיד אישית, פגשתי אותו בעבר באיזה כנס של 'יש עתיד'. כל הכבוד לחרדים שתומכים בצה"ל - תרמתי מה שיכולתי לעמותת 'עושי חייל' של אהרון גרנות בחברון.

הצטרפו לערוץ הטלגרם החדש של 'בחדרי חרדים'>>

דייב מנדלשטאם מבוכה ללפיד פעיל יש עתיד חוק הגיוס חיילים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד