י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ארחות תורה: סדר ליל פורים עם בנו של מרן

שיחה ראשונה נשמעה מפי הגאון רבי שרגא שטיינמן בהיכל ישיבת 'ארחות תורה' בליל פורים, זאת במסגרת סדר הלימוד המיוחד שתיקן אביו לפני כשני עשורים • צפו בתיעוד

הגר"ש שטיינמן בנאומו הראשון בארחות תורה. צילום: שוקי לרר
הגר"ש שטיינמן בנאומו הראשון בארחות תורה. צילום: שוקי לרר



לראשונה נשא הגאון רבי שרגא שטינמן דברים בהיכל ישיבת 'ארחות תורה' במעמד הסדר המיוחד אותו ייסד אביו מרן ראש הישיבה זצ"ל.

כיום שהיכלי הישיבות מלאים עד אפס מקום בסדרי פורים, לא רבים זוכרים, כי עד לפני שנים לא רבות היה המצב אחרת לחלוטין. ללמוד בפורים? זה היה נחלתם של יחידי סגולה. עד שנפתחה ישיבת 'ארחות תורה' וכבר בשנה הראשונה הודיע מרן הגראי"ל זצ"ל על מהפכה והכריז על קיום סדר לימוד מיוחד בליל פורים והודיע לבחורים המופתעים - אף אני אבוא ללמוד עמכם כאן בישיבה, ואכן במשך כל שנות הישיבה זה עשרים שנה שמרן הרב שטיינמן היה קובע את סדר לימודו בליל פורים בהיכל ישיבתו.

תחילה היה לומד בהיכל הישיבה ובשנים האחרונות בחדר הרבנים הצמוד להיכל, כשבשעת חצות היה נושא דברים בפני הבחורים, בהם היה מדגיש את הזכות שיש בלימוד תורה בלילה הקדוש הזה ואת האושר הגדול שיש בלימוד, ביום קבלת התורה מאהבה, כשרבים מבני הישיבה היו ממשיכים את סדר לימודם עד הבוקר.

מאז הכריז מרן על המהפכה הקדושה, קמו אחריו ראשי ישיבות רבים והנהיגו בישיבתם סדרי לימוד מיוחדים בהם בישיבת פוניבז' בעידודם של ראשי הישיבה הגרי"ג אדלשטין והגרב"ד פוברסקי שבאים עד היום ללמוד עם הבחורים בהיכל הישיבה.

השנה, שלושה חודשים לאחר הסתלקותו - הגיע בנו הגאון רבי שרגא שטיינמן למסור את השיחה המסורתית בהיכל הישיבה שהייתה גם שיחתו הראשונה בכלל בפני הבחורים מאז מונה לכהן כראש רשת הישיבות בראשותה לאחר הסתלקות אביו בערב חנוכה.

לאחר השיחה, הבחורים ליוו את הגר"ש בשירה וריקודים עד לרכבו.





























































הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן ארחות תורה סדר לימוד פורים הרב שרגא שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד