י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מרגש: אמה של הילדה החולה שרה עבורה

לאחר שגילתה שלבתה הקטנה יש תסמונת נדירה, החליטה טובה גדות, שלא להישבר וככותבת שירים וזמרת, היא החליטה שהיא רוצה להפיק קליפ עם שיר מיוחד עבור רחל ויחד עמה במקביל להתקדמותה של רחל בטיפול, נאסף הכסף והופק קליפ מושקע לנשים, בו טובה שרה שיר מיוחד שנכתב עבור רחל

מרגש: אמה של הילדה החולה שרה עבורה
pixabay





לפני כשנה נפלו השמים על משפחת גדות. בתם הקטנה, רחל, אובחנה כלוקה בתסמונת רט. החלום שרחל תהיה ככל הילדים והילדות התנפץ בקול רעש גדול שהפך לדממה. תסמונת רט היא תסמונת המופיעה בעיקר בבנות ופוגעת ביכולת לדבר ולתקשר ומלווה בקשיים תפקודיים, יחד עם זאת ילדות הלוקות בתסמונת חכמות מאוד ויודעות לתקשר דרך העיניים ולכן מכונות גם "מלאכיות הדממה".



אמה של רחל, טובה, החליטה שהיא לא מוותרת, היא רצתה לעזור לרחל להגיע הכי גבוה שאפשר. רחל קיבלה מחשב לתקשורת אותו היא מפעילה עם העיניים, היא מתקשרת עם בני המשפחה, לומדת לבטא את רצונותיה ומחשבותיה.

כחלק מההתמודדות האישית והמשפחתית, טובה החליטה שהיא רוצה לכתוב שיר ולצלם קליפ לרחל ביחד עם רחל. מספרת טובה: "באחד הלילות ראיתי את רחל ישנה, מלאכית מהממת. פתאום הכתה בי המחשבה שבעצם כשהיא ישנה היא לגמרי רגילה כמונו. הנשמה מתנתקת מהגוף ורחל לגמרי לא מוגבלת, אין שום פעולה שהיא מנסה לעשות ולא מצליחה! היא חולמת חלומות כמו כל אדם אחר. בעצם חצי מהיממה היא ילדה רגילה ולא מוגבלת. זה מדהים! כך נולד השיר".

הקליפ הוא חשיפה למופע של טובה, "שירת הדממה", המספר על אתגרי ההתמודדות, המשבר, והאמונה בשילוב שירה מקורית, כדי שאמהות ונשים כמוה יוכלו להזדהות ולקחת איתן לאתגרים ולעולם שלהן. הקליפ פורסם ברשת לאחר שטובה התייעצה עם אחד מגדולי הדור על כך ונאמר לה שחשוב להפיץ שירי קודש בימינו ועל כן, גבר שיצפה, עושה זאת על אחריותו.

בקמפיין מימון המונים אינטרנטי אליו התגייסו עשרות אנשים ששמעו על הסיפור ורצו לעזור בהפקת הקליפ, נאסף הכסף להפקת הקליפ המרגש והשבוע הוא עלה לאוויר.

מילים ולחן: טובה גדות
עיבוד והפקה מוסיקלית: בני שוורץ
הפקת קליפ: סטודיו סולם יעקב
תסמונת רט מלאכיות הדממה טובה גדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד