י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"פולין לפולנים": כתובות נאצה נגד מדריך במוזיאון אושוויץ

המשטרה הפולנית מחפשת אחר אלמונים שריססו כתובות נאצה על דלת ביתו של מדריך במוזיאון אושוויץ. לצד הכתובות רוססו המילים "פולין לפולנים" • בפולין מתנהל בימים אלו קרב של ממש להשכחת העובדה שרבים מאד מבני העם הפולני היו שותפים פעילים ברדיפת והשמדת היהודים בשואה

אושוויץ. צילום: pixabay
אושוויץ. צילום: pixabay צילום: pixabay



המשטרה הפולנית מחפשת אחר אלמונים שריססו כתובות נאצה על דלת ביתו של מדריך במוזיאון אושוויץ. לצד הכתובות רוססו צמד המילים "פולין לפולנים".

המשטרה קיבלה דיווח על האירוע ביום שישי האחרון, עד עכשיו המרססים האלמונים לא זוהו.
המדריך הוא יליד איטליה התגורר בקרקוב, ועובד במוזיאון כבר למעלה מ-12 שנים. כך מדווח האתר JTA.

כתובות הנאצה הם ככל הנראה על רקע דברים שאמרה בשבוע שעבר בכירה ממשרד החינוך בפולין, ברברה נובאק, כי "לאושוויץ צריך רק מדריכים פולנים המורשים על ידי מכון הזיכרון הלאומי", לדעתה, מדריכים זרים מכניסים אלמנטים זרים בדברי ההדרכה שלהם.

כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', הממשלה הפולנית מנהלת בימים אלו קרב של ממש להשכחת העובדה שרבים מאד מבני העם הפולני היו שותפים פעילים ברדיפת והשמדת היהודים בשואה. במסגרת זאת נחקק חוק השואה האוסר על אזכור השותפות הפולנית בשואה.

מטעם המוזיאון נמסר כי "המוזיאון מגנה בחריפות את כל ביטויי הקשור לגזענות ושנאת זרים, ופנה לרשויות בבקשה לנקוט בכל הפעולות האפשריות כדי לעצור את המרססים, וכן למנוע אירועים כאלה בעתיד".
אושוויץ כתובות נאצה מוזיאון השואה חוק השואה פולין לפולנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד