ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

השלום הרבני • ההקדשה החמימה של הראשל"צ לרב הראשי

על רקע הסערה סביב מינוי הרב דוד מלכא למנכ"ל בתי הדין הרבניים, שיגר הראשל"צ הגר"י יוסף ביום הפורים את ספרו, יחד עם משלוח מנות והקדשה אישית לרב הראשי הגר"ד לאו • 'בחדרי חרדים' עם תיעוד בלעדי

צילום: יעקב כהן, פלאש 90
צילום: יעקב כהן, פלאש 90 צילום: יעקב כהן, פלאש 90



על רקע הסערה סביב מינוי הרב דוד מלכא למנכ"ל בתי הדין הרבניים, שיגר הראשל"צ ונשיא בית הדין הגדול הגר"י יוסף ביום הפורים את ספרו על הלכות פורים, יחד עם משלוח מנות והקדשה אישית לרב הראשי הגר"ד לאו. כמו"כ, הראשל"צ ברכו על הולדת נכדו. 'בחדרי חרדים' עם תיעוד בלעדי.









את משלוח המנוח, הספר וההקדשה, שיגר הגר"י יוסף עם מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל משה דגן. הגר"ד לאו בירך בחזרה את מנכ"ל הרבנות ואמר לו "שתמיד תזכה להיות שליח מצוה", והעביר דרכו את תודתו וברכותיו לראשל"צ הגר"י יוסף.

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' על התנגדותו של הרב לאו למינוי הרב מלכה, גורמים ברבנות מבהירים כי היוזמה למינוי דיין למנהל בתי הדין הרבניים הועלתה לראשונה על ידי הגר"ד לאו בכנס הדיינים בשנה שעברה והיא אומצה על ידי נשיא בית הגדול לאחר הכרעת בג"צ שכפה על השר לשירותי דת לשקול מינוי אישה ולאפשר לנשים להתמודד על התפקיד, "מינוי דיין מכהן ייתר את הצורך בשקילת מינוי אישה כדרישת בג"צ", הם טוענים ל'בחדרי חרדים'.

פניה ברוח דומה למינוי דיין למנהל בתי הדין קיבל הראשל"צ מבכירי רבני 'דגל התורה' שאמרו כי "בעת הזאת אין לשקול שיקולים פרסונליים ויש למנות מנהל מקרב הדיינים ובכך לגדור את הפרצה והצורך לשקול מינוי אישה בניגוד להלכה לתפקיד החשוב".

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים אלה מתגבשות הסכמות בין 'דגל התורה' לש"ס סביב זהות המועמדים להיבחר לדיינות בישיבת הוועדה שצפויה להתקיים בחודש הקרוב ביום כ"ח באדר.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי מחשש שיום דיונים אחד לא יספיק כדי לדון במאות המועמדים - ביקש חבר הוועדה הגר"ד לאו להוסיף יום דיונים נוסף למקרה שלא יתאפשר לדון בכל המועמדים.
משלוח מנות פורים הקדשה הרב דוד לאו הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד