כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תנאי כחלון: פרטים נוספים על הצעת הפשרה

על רקע ההצהרות הלוחמניות של כחלון וליברמן, 'בחדרי' עם פרטים חדשים על הפשרה שהציע נתניהו: עפ"י ההצעה שנדחתה - חוק הגיוס יעלה להצבעה בקריאה טרומית עוד במושב הנוכחי, למרות התנגדות ליברמן כחלון דרש שליברמן לא יצביע נגד החוק, אלא רק ימנע

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



פרסום ראשון: על רקע ההצהרות הלוחמניות של השרים משה כחלון ואביגדור ליברמן, 'בחדרי חרדים' חושף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע אמש (ראשון) הצעת פשרה לפתרון המשבר, על פיה, חוק הגיוס יעלה להצבעה בקריאה טרומית, עוד במושב הנוכחי, למרות התנגדות השר ליברמן, אולם כחלון דרש שליברמן לא יצביע נגד החוק, אלא רק ימנע, וזאת ככל הנראה כדי להצטייר טוב יותר בעיניי הציבור בישראל.

ההתעקשות של ליברמן להתנגד לחוק הגיוס, גם אם הוא יעלה רק בהצבעה טרומית – הפכה את הצעת הפשרה של נתניהו ללא רלוונטית, כאמור, בגלל דרישתו של כחלון.

היום התכנסה ישיבת סיעת יהדות התורה בחדרה בכנסת, שם נדונו כל האופציות שעומדות על הפרק. לדברי אחד הנוכחים בחדר ל'בחדרי חרדים', סגן השר ליצמן הודיע לחבריו שהוא מתכוון ללכת "עד הסוף", וכי הוא דורש את העברת חוק הגיוס בשלוש קריאות עוד קודם לאישור תקציב", לדברי הגורם, ליצמן פנה לחברי הכנסת של 'דגל התורה' ואמר להם: תבדקו מה איתכם, אני לא חוזר בי.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי בישיבת הסיעה, אחד מח"כי 'דגל התורה' השמיע זמירות אחרות, לדבריו, "צריך לחשוב על פשרה כדי למנוע בחירות מיותרות".

בנוסף, ח"כי 'יהדות התורה' השמיעו קול של אכזבה מול התנהלות ראש הממשלה נתניהו במשבר הנוכחי, לטענתם, "בשלב הזה, אין לנו אפילו אפשרות לדון בסוגייה, זאת מכיוון שלא הונחה בפנינו שום אופציה מטעם ראש הממשלה או מטעם השרים אלקין ולוין - אין לנו שום דבר ביד".

עוד נטען בישיבת סיעת יהדות התורה' כי "כעת האופציות היחידות שלנו הן - ללמוד ולהיכנס לראש של השותפות הקואליציוניות ולהבין מה הם רוצות", לדברי אחד הח"כים, "כנראה שנתניהו עסוק מאוד בארה"ב, והוא עמוס מכדי להציע לנו הצעות שיפתרו את המשבר", אמר ל'בחדרי חרדים'.

"ישבנו בפורים עם ראש הממשלה והוא הטיל על לוין ואלקין להגיש בפנינו הצעות חילופיות, ומאז לא קרה שום דבר. אחר כך עוד יבואו בטענות עלינו. אתם לא רוצים חוק יסוד? אז תגידו מה אתם כן רוצים".

גם יו"ר ש"ס השר אירה דרעי התייחס היום למשבר בישיבת סיעת ש"ס, לדבריו, "לצערי, מאז הפגישה עם נתניהו ברביעי האחרון לא התכנסה הוועדה המיוחדת ולא הוגש שום נוסח מוסכם על חוק הגיוס. הנושא הוא מהותי עבורנו. ככה אי אפשר להתקדם".
משבר הגיוס אביגדור ליברמן משה כחלון החרדים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד