כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ויליאמסבורג התכנסה להספד על הגר"ש אויערבך זצ"ל

באולמי 'עטרת אברהם' בוויליאמסבורג בברוקלין, התכנסו אמש אלפים לעצרת מספד במלאת השבעה להסתלקותו של ראש הישיבה הגר"ש אויערבך זצ"ל • 'בחדרי חרדים' עם תיעוד מהעצרת

ויליאמסבורג התכנסה להספד על הגר"ש אויערבך זצ"ל



אלפים מתושבי שכונת ויליאמסבורג בברוקלין התכנסו אמש (ראשון) לעצרת הספד על הסתלקותו של ראש הישיבה הגאו רבי שמואל אויערבך זצ"ל במלאת השבעה באולם עטרת אברהם.

בעצרת נשאו דברי מספד הגאון רבי שמואל שלזינגר ראש ישיבת 'תורה תמימה' בפלטבוש ובנו של הגר"א ראש ישיבת הרמ"ה בלונדון, האדמו"ר מסאטמאר, הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר ראש ישיבת בית מדרש גבוה לייקווד, הגה"צ רבי משה מנחם טירנויער דומ"ץ סאטמאר מונטריאול, הגה"צ רבי טורדוס זילבר אב"ד יאוואזנא, והמספיד מארץ ישראל הגאון רבי יעקב ונדרוולדה מראשי ישיבת גרודנא שהגיע במיוחד להספיד.

כל המספידים עמדו על האבל הגדול עם סילוקו של ראש הישיבה זצ"ל, ועל עמידתו האיתנה בנושא הגיוס ואי לקיחת תקציבים מהמדינה במוסדות שהקים על טהרת הקודש.

האדמו"ר מסאטמר ביכה מרה את פטירתו והזכיר בתוך דבריו את ההספד של ה'ויואל משה' מסאטמר זי"ע על הגר״א קוטלר ״להגיד שבחו של אהרן שלא שינה, הגאון רבי אהרן לא שינה כלום מהמסורה בהגיעו לאמריקה, והקים עולה של תורה בלי שום שינוי. אבל על רבי שמואל אפשר לומר להגיד שבחו ששינה, אע״פ ששנים רבות הוא היה שייך למחנה שמשתפים פעולה עם המדינה הציוניות, הקים דור שלם של תלמידים לאלפים שמכריזים במסירות נפש עצומה ובשלטון הכופרים אין אנו מאמינים, ולוחמים את מלחמת השם ברמה. כמו״כ של האדמו״ר מסאטמר מסר לאחיו הגדול מהר"א באמרו "רבי שמואל עשה מה שעשה אע"פ שביזו אותו בראש כל חוצות על המלחמה שהוא מנהל באותו קהילות שהוא היה נערץ עד אז. אבל אפילו אצל מחנות היראים שכן הבינו שצריכים לכבד אותו על מעשיו הגדולים, עשו ממנו צחוק וביזו אותו".

האדמו"ר סיים את דבריו בבקשה: "אני מבקש מכל אנ"ש שיקבלו על עצמם לעזור יותר מכפי יכולתם למוסדות שהקים רבי שמואל שהתנתקו מתקציבי הממשלה, ועל ידי זה אנו מקווים שתימשך מורשתו של רבי שמואל אצל אלפי תלמידיו ההולכים לאורו".



































































הרב שמואל אויערבך הספד ויליאמסבורג סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד