י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

טראמפ: "ייתכן ואגיע להעברת השגרירות"

בצל ההתפחויות הדרמטיות בתיקי החקירות בענינו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפגש הערב עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן והודה לו על "ההחלטה ההיסטורית", להעביר את השגרירות. טראמפ: "אנו עובדים קשה על תוכנית השלום"

נתניהו וטראמפ. צילום: לע"מ
נתניהו וטראמפ. צילום: לע"מ צילום: רויטרס



בצל החקירות בעניינו, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגשו הערב (ב') בבית הלבן. נתניהו נמצא בארה"ב עם רעייתו שרה במסגרת ביקור בן חמישה ימים.

נתניהו ורעייתו התקבלו בפתח הבית הלבן על ידי הנשיא טראמפ ורעייתו מלניה, למשך רבע שעה.

בפתח הפגישה אמר טראמפ לנתניהו, כי "אלה היחסים הכי טובים שהיו אי פעם בין ישראל לארה"ב. ההחלטה על ירושלים היא דבר נפלא ואני יודע שזה מוערך בחלקים גדולים בעולם ולא רק בישראל".

בהמשך אמר טראמפ כי ייתכן שיגיע לפתיחת השגרירות בירושלים. לדבריו, "אנחנו שוקלים את זה, אם אוכל - אבוא. אבל עוד אהיה שם שוב, ישראל מאוד מיוחדת בשבילי, מדינה מיוחדת, עם מיוחד".

טראמפ אמר עוד כי "אנחנו מאוד קרובים ביחסי מסחר, בשיתופי פעולה צבאיים וביטחוניים". הוא הוסיף כי "אנחנו בקשר גם עם הפלסטינים ועם הישראלים, ועובדים קשה כדי להוציא לפועל את תוכנית השלום. ירושלים, הפלסטינים לא הצליחו להתגבר על המכשול הזה. אנחנו התגברנו עליו והזזנו אותו הצידה. הפלסטינים צרכים להחליט אם הם רוצים לחזור לשולחן המשא ומתן, אם הם לא יחזרו לא יהיה שלום".

נתניהו הגיב: "אני מצפה לשיחות שלנו. הן יתמקדו במילה אחת - איראן. היא לא ויתרה על שאיפותיה לגרעין. אנחנו חייבים לעצור את איראן. זה האתגר המשותף שלנו".

עוד הוסיף: "אני רוצה להודות על החברות הקרובה. זו הפעם הראשונה שנפגשים בבירת ארה"ב אחרי אחרי ההחלטה האמיצה שלך להעביר את השגרירות לירושלים בירת ישראל. אנחנו זוכרים את הכרזת טרומן ואת הכרזת טראמפ. אחרים דיברו על זה, אתה עשית".
נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד