י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ניר חפץ: "נתניהו נשבה בידי אשתו ובנו"

לפי דיווח בערוץ 2, בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, ייחקר גם הוא במשטרה. ערוץ 10: ניר חפץ יעיד על שני אירועים ביטחוניים שבהם פעל נתניהו בניגוד לעמדתם של ראש השב"כ וראש המוסד - בעקבות לחץ של שרה ויאיר ונתניהו

  • י"ח אדר התשע"ח
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויועצו ניר חפץ. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויועצו ניר חפץ. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90



יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, ייחקר במשטרה - כך דווח הערב בחדשות 2. על פי הדיווח, ניר חפץ, עד המדינה החדש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר למקורביו: "יאיר משפיע על החלטות עד כדי חוסר אחריות לאומי".

עוד אמר חפץ למקורביו על פי הדיווח בערוץ 2: "ביבי, בהשראת הבן יאיר והשפעתו, גילה חוסר אחריות לאומית וקיבל החלטות שפגעו באינטרסים הלאומיים של ישראל ובביטחון המדינה. אני מעריץ את ביבי אבל הוא נשבה בידי אשתו ובנו. הם מנהלים אותו גם בענייני המדינה. בתאגיד הוא רצה פשרה, ואז יאיר השתולל וביבי שינה את עמדתו. הבן יאיר גרם נזקים לאביו ולמדינה. זו הסיבה שעזבתי (באוקטובר 2017)".

חפץ הוסיף: "הבנתי שעידן ביבי הסתיים. שיהיה נגדו כתב אישום איתי או בלעדיי. התנגדתי למתקפות שלו על המשטרה ועל רשויות החוק".

על פי חדשות 2, חפץ חשף בפני מקורביו את אחת הסיבות שככל הנראה הביאו אותו לחתום על הסכם עד מדינה, כשאמר להם: "ביבי דחה את חקירתו במשך ימים כשהוא ידע שאני יושב בגללו במעצר. שמחזיקים אותי במעצר בתנאים קשים, עד שהוא יואיל בטובו להיחקר. זה לא היה אכפת לו".

על פי דיווח בחדשות כאן, "חפץ נשבר אחרי שהבין שבני הזוג נתניהו מפילים עליו את התיק". בערוץ 10 דווח כי חפץ יעיד על שני אירועים ביטחוניים שבהם פעל נתניהו בניגוד לעמדת ראש השב"כ וראש המוסד - בעקבות לחץ של שרה ויאיר נתניהו.

מסביבתו של ראש הממשלה נתניהו נמסר מוקדם יותר: "כשיש משהו לא צריך אפילו עד מדינה אחד. וכשאין, גם 1,000 עדי מדינה לא יעזרו. המירוץ הבלתי פוסק אחרי עדי מדינה הוא ההוכחה הטובה ביותר שאין כלום - ולא יהיה כלום".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "הדברים שיוחסו לניר חפץ ביחס לשרה ויאיר נתניהו הם שטויות. כבר למעלה מ-7 שנים שניר חפץ ממודר לחלוטין ממידע מודיעיני, מדיני או ביטחוני, ומקבלת החלטות בתחומים אלה. לכן הדברים שיוחסו לו משוללים כל יסוד".

עורך הדין של מיקי גנור ייצג את חפץ

היום חלה התפתחות דרמטית בחקירות נתניהו: ניר חפץ, מקורבו של ראש הממשלה ואחד מאנשי סודו חתם אמש על הסכם עד מדינה. זאת, לאחר הסכם עד המדינה שנחתם עם מקורב אחר לראש הממשלה, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר. חפץ, שנעצר בחשד לעבירות שוחד בתיק 4000, היה נתון במעצר בשבועיים האחרונים ושוחרר אתמול (א) למעצר בית של עשרה ימים בביתו ברעננה. בנוסף, הוא הורחק מכל משרדי הממשלה למשך 45 ימים.

עו"ד ירון קוסטליץ, שייצג את חפץ עד היום, התפטר מתפקידו. "איני מייצג עדי מדינה", אמר קוסטליץ. מתברר כי חפץ פנה במקביל לעו"ד אילן סופר ממשרד עוה"ד גולדפרב-זליגמן כדי שינהל עבורו מו"מ לצורך הפיכתו לעד מדינה. סופר הביא לחתימה על הסכם עד המדינה עם מיקי גנור בפרשת הצוללות, אחרי שעו"ד נתי שמחוני התפטר מייצוגו.

חפץ חשוד בשתי פרשות שונות: בפרשת 4000, חפץ חשוד בקבלת שוחד ושיבוש הליכי חקירה כאשר תיווך לכאורה בין נתניהו וסביבתו לאתר וואלה, בכל הנוגע להוראות הנוגעות לאופן הסיקור של שרה נתניהו, תמורת הטבות רגולטוריות לכאורה שהעניק שר התקשורת נתניהו לבזק. בפרשה 1270 הוא חשוד בכך שהציע לשופטת לשעבר הילה גרסטל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה בתמורה לסגירת תיק המעונות נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו.

חפץ נחשב מקורב מאוד לנתניהו בעשור האחרון. הוא מונה ב–2009 לכהן כראש מערך ההסברה הלאומי, ואחר כך עבר לשמש יועצו של בעל השליטה לשעבר בקבוצת אי.די.בי, נוחי דנקנר. בהמשך מונה מטעם דנקנר לשמש עורך עיתון "מעריב", ובתקופת כהונתו שם, נטען כלפיו כי היטה את הסיקור העיתונאי לא רק לטובת האינטרסים של דנקנר, אלא גם למען משפחת נתניהו. לאחר קריסת "מעריב" ב–2012, עבר חפץ לשמש יועץ תקשורת, כולל למשפחת נתניהו. הוא ייצג שורה של לקוחות שיש ביניהם לבין גורמי ממשל ממשק משמעותי, וחלקם היו זקוקים לפעילות משמעותית מול דרגי ממשל שונים. כך למשל, ייצג חפץ ב–2015 ארבעה ארגונים בתחום הבריאות — רשת בתי החולים הפרטיים אסותא, איגוד חברות תיירות המרפא, חברת שראל וחברת צמל.

אסותא, למשל, התמודדה באותה תקופה עם מסקנות ועדת גרמן, שכללו גזירות בתחומי תיירות המרפא והרפואה הפרטית. לפי פרסום בחדשות עשר, חפץ שוחח עם פוליטיקאים מהקואליציה ומהליכוד בנושאים הנוגעים לחברות אלה. חפץ גם ייעץ לאחים נקש, בעלי השליטה בחברת ארקיע. החברה פעלה בשנים האחרונות נגד סגירת שדה התעופה שדה דב, וגם התנגדה למיזוג בין אל על לישראייר — מיזוג שאכן נדחה על ידי רשות ההגבלים. חפץ מייעץ גם ליבואנית הרכב קרסו, ולענקית התשתיות הסינית צ'יינה הארבור, שמקימה את הנמל הפרטי הראשון באשדוד (נמל הדרום). הוא גם ייצג את קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים.
יאיר נתניהו ניר חפץ עד מדינה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד