כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

גיבוי מ'הבית היהודי': "החרדים צודקים - זה חלק מההסכם הקואליציוני"

נראה שברית בנט והחרדים חזקה מתמיד; בניגוד לקולות שונים בתוככי הקואליציה שכינו את החרדים "סחטנים", בבית היהודי דווקא מגבים את הדרישה החרדית, גם בניגוד לנתניהו שטען אמש בפני כתבים בוושינגטון, כי "הפתרון לא נמצא בהישג יד"

בנט וליצמן. צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90
בנט וליצמן. צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90



בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר אמש (שני) מסר פסימי, על פיו; "כרגע, פתרון משבר הגיוס לא נמצא בהישג יד", וברקע הקולות מתוככי הקואליציה הטוענות ל"סחטנות מצד החרדים", ב'בית היהודי' ממשיכים להוביל את הקו הנגדי, וטוענים כי "אפשר לפתור את המשבר ב-10 דקות, אם רוצים".

הבוקר (שלישי) הצטרפה לחגיגה יו"ר סיעת 'הבית היהודי' ח"כ שולי מועלם-רפאלי, שטענה בגל"צ כי "אפשר להתקדם בחוק הגיוס בזמן שנותר. המשבר פתיר לחלוטין".

בניגוד לכמה מחבריה בקואליציה, שהציגו את הדרישה כ"סחטנות", מועלם גיבתה את העמדה החרדית והבהירה: "החרדים צודקים - חוק הגיוס הוא חלק מההסכם הקואליציוני", לדבריה, "הפתרון נמצא בידיים של ראש הממשלה, בחירות זה לא הדבר הנכון".

אתמול דווח בחברת 'החדשות' (ערוץ 2) כי השרים בנט ושקד השוהים בוושינגטון לרגל הועידה הפרו-ישראלית איפא"ק, מנסים לפתור את משבר הגיוס ללא הסכמת נתניהו.

בתוך כך, כתב 'וואלה' יקי אדמקר דיווח הלילה, כי השר בנט השוהה בוושינגטון הורה לחבריו למפלגה, להתראיין ואמר: "מציע שכולם יתבטאו שאסור לגרור את המדינה לבחירות ולא להפיל ממשלת ימין סתם".



כאמור, אמש אמר נתניהו לכתבים בוושינגטון: "אני רוצה להגיע להסדר שיאפשר לפתור את משבר חוק הגיוס ויאפשר לממשלה לכלות את ימיה עד נובמבר 2019. כרגע זה לא בהישג יד. אני מקווה שנצליח לפתור את המשבר. זה היעד המועדף עלי".

ראש הממשלה הוסיף כי "שוחחתי מוושינגטון בטלפון כמה פעמים עם יו"ר הקואליציה ועם חלק מראשי מפלגות הקואליציה וראש הסגל יואב הורביץ מקיים שיחות בנושא כל הזמן".

כזכור, ביממה האחרונה חשף 'בחדרי חרדים' מספר הצעות פשרה שעלו על השולחן, אולם כדברי נתניהו, בשלב הזה, פתרון לא נראה באופק והצדדים ממשיכים להתבצר בעמדותיהם.

שר האוצר משה כחלון דורש להעביר את תקציב המדינה עוד במושב הנוכחי, שר הביטחון אביגדור ליברמן דורש לדחות את חקיקת חוג הגיוס למושב הקיץ, וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן שמוביל את הקו החרדי - דורש שחוק התקציב יעבור בשלוש קריאות לפני העברת התקציב.
משבר קואליציוני חוק הגיוס הבית היהודי שולי מועלם רפאלי נתניהו בוושינגטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד