י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

הראשל"צ מחריף את המאבק ומשגר דרישה לראש העיר: "עמוד בגבורה מלכותית"

לאחר שנחשף ב'בחדרי' כי רבה של י-ם הגר"ש עמאר הוא המוביל את המאבק נגד בקשת רה"מ נתניהו להתיר את הבנייה ברחבה שמשמשת את הרפורמים, נחשף מכתבו הלוחמני של הרב עמאר לרה"ע ברקת, שבו הוא דורש ממנו לשמור על קדושת הכותל

הרב עמאר וברקת. צילום: שלומי כהן, פלאש 90
הרב עמאר וברקת. צילום: שלומי כהן, פלאש 90



חשיפת 'בחדרי חרדים': המאבק על הרחבת הכותל הדרומי - עולה שלב. לאחר שנחשף ב'בחדרי חרדים' כי רבה של ירושלים, הראשל"צ הגר"ש עמאר הוא זה שמוביל את המאבק נגד בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו להתיר את הבנייה ברחבה שמשמשת את הרפורמים, 'בחדרי חרדים' חושף את מכתבו של הרב עמאר לראש העיר ניר ברקת, שבו הוא דורש ממנו לשמור על קדושת הכותל.

בראשית מכתבו כותב רבה של ירושלים לראש העיר ברקת: "נודע לי לצערי שעיריית ירושלים נתנה היתר לבנות ולהכין מקום בכותל המערבי להיות למרמס ברגלי אנשים שרוצים לעקור כל ריח של תורת אמת מארצינו הקדושה".

עוד הוסיף הראשל"צ: "בטוחני בך כיהודי בעל לב חם, ודורש אמת, ושואל שלום ירושלים בכל עוז, שתעמוד בגבורה מלכותית "נאדר בקודש" לשמור על קדושת שריד מקדשינו, שלא זזה ממנו שכינה ושמערת קדושתו של הכותל מביאה שמירת הא-ל על ירושלים, ועל העם היושב עליה והיא מגן וצינה על חיילנו וכל כוחות הביטחון".

לסיום, בירך הרב עמאר את ראש העיר ירושלים ברקת, "בזכות זה תעלה ותצליח וימלא ה' כל משאלותיך לטובה ולברכה".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי בעקבות בקשת ראש הממשלה, ראש העיר ברקת ביצע לכאורה "מחטף" ואישר דרך מהנדס העיר את הרחבת הכותל הדרומי שבו מתפללות הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות. יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מאיר תורג'מן זעם ופנה לרבה של ירושלים הרב עמאר שהורה לו להתנגד בכל מחיר ולכל פשרה בנושא.

יצויין, כי הוועדה לתכנון ובנייה צפויה מחר להתכנס, והצפי הוא שהסוגייה הבוערת הזו - תעלה לדיון על השולחן.





הרב עמאר ניר ברקת הכותל הדרומי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד