א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

השר כחלון מציב אולטימטום: "עד ליל הסדר". גפני לא מתרגש • צפו

שר האוצר מחריף הבוקר את ההצהרות שלו סביב המשבר הקואליציוני בעקבות דרישת החרדים ומצהיר: "אם עד פסח לא עובר התקציב אומר לחבריי לפרוש מהממשלה" • ח"כ גפני לא מתרגש מהאיומים ומגיב בזלזול: "אז יהיה ליל סדר בלי שר אוצר" • צפו

כחלון/גפני. צילום: פלאש 90
כחלון/גפני. צילום: פלאש 90



מאבק הגיוס בעד התמיכה בתקציב, מגיע לשיא: "לא אוכל לתפקד כשר אוצר אם התקציב לא יעבור עד סוף המושב", כך אמר הבוקר (שלישי) יו"ר 'כולנו' שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים שקיים במכון התקנים בתל אביב.

כחלון הסביר בדבריו כי אין קשר בין נושא הגיוס לצה"ל לבין תקציב המדינה; "על מנת לתת מענה לאוכלוסיות שנזנחו שנים כנכים סיעוד וקשישים נאלצנו להקדים כסף מ-2019" אמר כחלון והוסיף: "לצורך זה היה צורך לבנות את התקציב. לכן המשמעות של אי העברת התקציב משמעותה פגיעה באוכלוסיות גדולות. הן לא צריכות להיות בוויכוח הפוליטי על הגיוס" אמר בתקיפות.

למרות שניהל הלילה מפגש עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בניסיון להגיע לסיום המשבר, הוא מבהיר כי לא יתפשר: "אני קורא לחבריי – תתעשתו. אם עד פסח לא עובר התקציב אומר לחבריי לפרוש מהממשלה. עם ישראל יישב לליל הסדר עם תקציב או בלי שר אוצר".



חבר הכנסת גפני הגיב הבוקר בדיון בוועדה המשותפת לחוק צמצום המזומן: "אז יהיה ליל סדר בלי שר אוצר. אם תקבע ישיבה ביום ראשון לאישור החוק - לא יהיה תקציב".

מלשכתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נמסר: "הדברים שנאמרו בדיון בועדה המשותפת לחוקה וכספים בנושא השימוש במזומן הוצאו מהקשרם". ח"כ גפני אמר בועדה כי לא יוכל לקיים את הדיון הנוכחי במקביל לדיון התקציב ועל כן יהיה חייב לבטלו.



בניגוד לכמה חברי קואליציה מ'הליכוד', 'כולנו' ו'ישראל ביתנו' שהציגו את דרישת החרדים כ"סחיטה", ב'בית היהודי' מגבים את המאבק החרדי על חוק הגיוס. רק הבוקר אמרה יו"ר סיעת 'הבית היהודי' ח"כ שולי מועלם-רפאלי בראיון לגל"צ כי "החרדים צודקים - חוק הגיוס הוא חלק מההסכם הקואליציוני", וכי לדבריה, "הפתרון נמצא בידיים של ראש הממשלה, בחירות זה לא הדבר הנכון".

כזכור, ביממה האחרונה חשף 'בחדרי חרדים' מספר הצעות פשרה שעלו על השולחן, אולם כדברי נתניהו, בשלב הזה, פתרון לא נראה באופק והצדדים ממשיכים להתבצר בעמדותיהם.

שר האוצר משה כחלון דורש להעביר את תקציב המדינה עוד במושב הנוכחי, שר הביטחון אביגדור ליברמן דורש לדחות את חקיקת חוג הגיוס למושב הקיץ, וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן שמוביל את הקו החרדי - דורש שחוק התקציב יעבור בשלוש קריאות לפני העברת התקציב.
משבר קואליציוני חוק הגיוס תקציב המדינה משה כחלון משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד