י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

משבר הגיוס • הערב: ח"כי 'דגל התורה' יעלו למעונם של גדולי ישראל

ח"כי דגל התורה יעלו הערב לגדולי ישראל שיכריעו האם ליישר קו עם המועצת החסידית ולהתעקש על אישור סופי של חוק הגיוס לפני התקציב, או שיש להמשיך בהידברות מול ראשי הקואליציה במציאת נוסחה שתמנע הליכה לבחירות • פרסום ראשון

משבר הגיוס • הערב: ח"כי 'דגל התורה' יעלו למעונם של גדולי ישראל



עדכון 16:34 - התייעצות ח"כי 'דגל' עם גדו"י שתוכננה להערב - נדחתה, בגלל חולשה של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. אולם הח"כים ייפגשו עם רבני התנועה הגר"נ זכובסקי והגר"י אפרתי.

פרסום ראשון: משבר הגיוס – אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, חברי הכנסת של 'דגל התורה' צפויים לעלות הערב (שלישי) למעונם של גדולי ישראל, הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין ולהיוועץ עמם על דרכי הפעולה מול משבר חוק הגיוס שמאיים להפיל את הממשלה ולגרור את מדינת ישראל לבחירות, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הח"כים, משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, יציגו בפני גדולי ישראל את הדילמות השונות סביב ההליכה לבחירות, ואת השאלה המרכזית שעלתה בימים האחרונים על השולחן: האם לדרוש את העברת חוק הגיוס בשלוש קריאות לפני אישור התקציב, מה שעלול להפיל את הממשלה.

גדולי ישראל של 'דגל התורה' צפויים להחליט הערב האם להצטרף לקו של מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', על פיו, חוק הגיוס יאושר לחלוטין לפני התקציב, וכפי העמדה הקיצונית המובלת על ידי סגן השר יעקב ליצמן.

כזכור, אתמול דווח ב'בחדרי חרדים', כי בישיבת סיעת 'יהדות התורה', הודיע ליצמן לחבריו שהוא מתכוון ללכת "עד הסוף", וכי הוא דורש את העברת חוק הגיוס בשלוש קריאות עוד קודם לאישור תקציב". ליצמן פנה לחברי הכנסת של 'דגל התורה' ואמר להם: "תבדקו מה איתכם, אני לא חוזר בי".

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי בישיבת הסיעה, אחד מח"כי 'דגל התורה' השמיע זמירות אחרות, לדבריו, "צריך לחשוב על פשרה כדי למנוע בחירות מיותרות".

כאמור, הערב יכריעו גדולי ישראל של 'דגל התורה' האם הולכים לבחירות והאם מתפצלים מעמדתה של 'אגודת ישראל'. האם קיים סיכוי ש'דגל התורה' תצביע בעד תקציב המדינה ו'אגודת ישראל' תצביע נגד? שעות יגידו.

דגל התורה אגודת ישראל משבר הגיוס תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד