י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"כמים הפנים לפנים": הבלניות הוכשרו לזהות נשים במצוקה

בלניות פוגשות נשים רבות בכל חודש. המשרד לשירותי דת זיהה את ההזדמנות ויצר תכנית הכשרה מקיפה בה למדו הבלניות לזהות את הנשים הזקוקות לעזרה, לפנות אליהן ולהפנות אותן לגורמים המתאימים

מקווה. צילום: גרשון אלינסון/ פלאש 90
מקווה. צילום: גרשון אלינסון/ פלאש 90 צילום: גרשון אלינסון/ פלאש 90





300 בלניות מרחבי הארץ סיימו בתקופה האחרונה קורס המכשיר אותן ונותן להן ידע מקצועי בתחומי הבריאות והרוווחה. בקורס למדו הבלניות כיצד לזהות נשים במצבי מצוקה ולמרות שלא חלה עליהן חובת הדיווח כמו זו שחלה על רופא, פסיכולוג או עורך דין, הן קיבלו את הכלים לפתח שיח עם הנשים, להפנות אותן לגורמים הרלוונטים או להקשיב להן.

כל בלנית פוגשת כמה מאות נשים בחודש, כל בלנית עלולה לפגוש אישה אחת שעוברת התעללות, נפגעת מאלימות או סובלת בביתה. כשהבינו במשרד לשירותי דת כי כל בלנית יכולה להיות זו שתזהה את האישה שנפגעת, להושיט לה יד ולעזור לה למצוא עזרה, נבנה קורס, אותו עברו הבלניות בתקופה האחרונה, בו הן קיבלו את הכלים בתחומי הרווחה והבריאות ולמדו כיצד ליצור קשר עם הנשים.

מאות בלניות השתתפו בהכשרה שזכתה לכינוי "כמים הפנים אל הפנים" והתקיימה בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. לאחרונה התקיים מפגש הסיכום של התכנית, מוריה פורת גראזי, סמנכ"לית מנהל ומשאבי אנוש במשרד לשירותי דת אמרה: זיהינו שיש בארץ כ-900 בלניות שעובדות במועצות הדתיות ונפגשות מדי יום עם נשים. נתנו להן הכשרה מקיפה מאוד כדי שתדענה להתמודד עם המון דברים ביניהם גם אלימות במשפחה".

"הבלנית היא לא אשת מקצוע אבל היא צריכה לדעת איך להתייחס ברגישות ועדינות לנשים" הוסיפה פורת

המשרד לשירותי דת, שיזם את התכנית, הפך לגוף מוביל בישראל במתן מענה לנושאים אלו והוא משמש ככתובת למשרדי הממשלה לצד גופים מהמגזר השלישי המבקשים להסתייע בתכנים ובארגון השתלמויות מסוג זה.

גם חברת הכנסת מירב בן ארי קראה לאמץ את מודל ההכשרה של המשרד לשירותי דת בנושא ואמרה: " במקום לעשות עוד פיילוט – הנה, כבר יש פיילוט עובד ומוצלח".
מקווה טהרה בלניות המשרד לשירותי דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד