י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רני רהב על סערת עדי המדינה: "תגידו לא!"

על רקע עדי המדינה המתרבים בפרשות ראש הממשלה בנימין נתניהו - היחצ"ן המפורסם רני רהב פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא מציב את הגבולות ביחסי לקוח-יועץ, ומעניק טיפים: "לצערי, מיעוט קטן שכח ועושה בימים אלה נזק כבד לענף כולו"

רני רהב בביקור בפוניבז'. צילום ארכיון: דוד זר
רני רהב בביקור בפוניבז'. צילום ארכיון: דוד זר

 


על רקע עדי המדינה המתרבים בפרשות ראש הממשלה בנימין נתניהו - היחצ"ן המפורסם רני רהב פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא מציב את הגבולות ביחסי לקוח-יועץ, ומעניק טיפים ליועצי התקשורת בהתנהלות מול לקוחותיהם.

"שלום לאחיותיי ואחיי יועצות ויועצי התקשורת, הדוברות והדוברים, נשות ואנשיי יחסי הציבור, כותב רהב, "אני מרגיש צורך לשתף אתכם בכך שמאז המעצרים האחרונים, עדי המדינה ושאר השערוריות, נפשי לא נחה".

"על כן, ברצוני להזכיר לכולם מה לדעתי מותר ומה אסור. לצערי, מיעוט קטן שכח ועושה בימים אלה נזק כבד לענף כולו:

1. האם מתפקידינו להגן על הלקוח בכל מחיר? התשובה היא כן, אלא אם הלקוח מבקש מאיתנו לעבור על החוק ביודעין. באותו הרגע - תגידו לא! 

2. אם לקוח מציע לכם לקבל כסף שלא מגיע לכם, להוציא חשבונית פיקטיבית ולקבל רווח קטן מהעיסקה הסיבובית - תגידו לא! 

3. אם לקוח מבקש שתעשו משהו מסוים והוא נגד המצפון שלכם - תגידו לא!

4. אם לקוח מבקש מכם לעשות דברים שאתם מבינים מראש שהם לא בסדר, וזאת משום שיש בהוראה עושק כלשהו, אזרחי, מדיני - תגידו לא!

5. אם לקוח חושב לרגע שהוא מעל החוק - תסבירו לו שזוהי מדינת חוק דמוקרטית.

6. אם לקוח מבקש מכם לפנות לעיתון ולהסיר דברים שאתם יודעים שהם נכונים, אנא - אל תצלצלו, זכות הציבור לדעת. תנו לעיתונאי לעשות עבודתו נאמנה. לעומת זאת, אם המידע לא נכון, ובדקתם והצלבתם וראיתם שהוא בבחינת שקר, תילחמו בכל הכח שזה יתוקן, שזה לא יפורסם.

7. לא יעלה על הדעת לקבל רייטינר של אלפיי דולרים מחברה ציבורית ובפועל לשרת רק את בעל הבית ולא את החברה. בעל הבית רוצה שירות? שישלם לכם בנפרד!

8. באם תגידו לא, תמנעו מעצמכם אחר כך אי נעימות, תמנעו מעצמכם להיות עדי מדינה, תמנעו מעצמכם לירוק לבאר ממנה שתיתם.

9. התופעות שראינו ושמענו לאחרונה מזעזעות אותי. כיועץ תקשורת, כאזרח. כמה נוח לקבל מאות אלפי שקלים ואחר כך ללכת להיות עד מדינה. תגידו לא ובזמן. אז גם לא תצטרכו לעבור על החוק, אז גם לא תצטרכו להפליל בני אדם אחרים, וזה לא משנה אם הם ראש ממשלה, שר אוצר או מנכ"ל חברה ציבורית.

10. הפכנו לסביבה פרנואידית, פוחדים לדבר בטלפון, לכתוב ווטסאפ, סמס, להיות אותנטיים, הפכנו לסביבה בה הכל מתועד, מצולם, מוקלט. ואני אומר -  שיוקלט!. אל תעשו דברים אסורים - ולא תפחדו לדבר, נקודה. לי אין בעיה עם זה - כל עוד אני חי בשלום עם עצמי ועם עשייתי. 

11. אנא, עשו טובה לענף שלנו והפנימו זאת. מחובתנו להעניק ביטחון ללקוח, להטות לו אוזן קשבת וכמובן לשמור על סודותיו. לצערי, אנו לא עורכי דין והמחוקק לא רואה בנו בעלי חיסיון: לקוח-איש תקשורת, ולכן עלינו להקפיד שבעתיים.

12. מחובתנו לזכור, החוק הוא נר לרגלינו ומי שיעבור על החוק ויעשה עבירות כאלה ואחרות ישלם על כך וביוקר, אבל אל לנו הטובים להרים ידיים ולפחד. כי מי שעובד ביושרה, והרי 99% מאנשי התקשורת עובדים ביושרה, עובד וחי ללא מורא ופחד", סיים רהב.

רני רהב עדי מדינה בנימין נתניהו פוסט פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד