כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

שריפה בבית הספר החרדי: הילדים פונו במהירות

שריפה פרצה בכיתה בבית ספר ברחוב צדקה בשכונת חפציבה בעיר בית שמש. למקום הוזנקו צוותי כיבוי. כיתות בית הספר פונו, והאש כובתה לא דווח על נפגעים באירוע

צילום אילוסטרציה: שוקי בלנדר
צילום אילוסטרציה: שוקי בלנדר



שריפה פרצה בכיתת לימודים בבית ספר בשכונת חפציבה בבית שמש, התלמידים פונו.

לפני שעה קלה, פרצה שריפה בכיתה בבית ספר ברחוב צדקה בשכונת חפציבה בעיר בית שמש. למקום הוזנקו 4 צוותי כיבוי וחילוץ מתחנה אזורית בית שמש, בפיקודו של רב רשף יורם חדד. לוחמי האש שהגיעו למקום, הבחינו בשריפה מתפתחת בתקרה של כיתה לאומנויות בבית הספר וכתוצאה מכך, עשן רב סמיך ורעיל מילא את קומות המבנה.

צוותי הכיבוי החלו מיד בפינוי של כיתות בית הספר, וביניהם צהרון לילדים קטנים שפעל במקום.
במקביל לפעולות פינוי התלמידים, ביצעו לוחמי האש כיבוי של מוקד הבעירה, ואווררו את מבנה בית הספר מהעשן הרב שהצטבר בו. לא דווח על נפגעים באירוע.

מחקירה ראשונית של חוקרי כבאות והצלה בית שמש-עולה כי השריפה החלה כתוצאה מכשל חשמלי בגוף תאורה בכיתה. עוד יצויין, כי שריפה זו מצטרפת למספר שריפות באותו בית ספר, כשכולן פרצו בעקבות כשל חשמלי בגופי תאורה.

"מהכרתנו את פוטנציאל הסיכון הגדול הטמון בשריפה בבית ספר פעיל עם תלמידים רבים" רב רשף סיפר יורם חדד מפקד כוחות כב"ה באירוע. "הזנקנו למקום כוח כיבוי וחילוץ גדול, אשר הגיע למקום, השתלט על הלהבות במהירות, פינה את התלמידים במהירות ללא פגע, ואוורר את העשן הרעיל שהצטבר בבניין".

"גם במקרה הזה כמו במקרים רבים נוספים. התברר, כי הפעילות המהירה והמקצועית של לוחמי האש מנעה את התפתחות האש, ובכך נמנע נזק גדול לרכוש, וכן פגיעה בתלמידים ובמורים בבית הספר".
שריפה בית ספר בית שמש שכונת חפציבה חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד