כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הראשון לציון פנה לנשיא: להעביר את שגרירות קזחסטן לירושלים

במאי רוסי מפורסם מראיין בימים אלו עשרות נשיאים, ראשי ממשלה ומנהיגים ברחבי העולם • הוא הגיע לביקור בזק בישראל וראיין את הראשל"צ הגר"י יוסף בשליחות נשיא קזחסטן

הראש"ל הגר"י יוסף. צילום: דוד כהן - פלאש 90
הראש"ל הגר"י יוסף. צילום: דוד כהן - פלאש 90



בקיץ הקרוב תציין רפובליקת קזחסטן 20 שנה להחלטה ההיסטורית להעתיק את עיר הבירה מאלמטה לעיר אסטנה בשורת אירועים חגיגיים.

לקראת האירועים הזמין נשיא קזחסטן נורסולטן נזרבייב את רודיק קודויארוב, במאי סרטים דוקומונטריים בעל שם עולמי מרוסיה, להפיק סרט על קזחסטן ועל חלקה בניסיון להשכין שלום בעולם.

קודויארוב טס בשבועות האחרונים בשליחות הנשיא הקזחי בין עשרות מדינות אירופה, אסיה וארה"ב ומראיין נשיאים, ראשי ממשלה ומנהיגים דתיים שביקרו בקזחסטן.

אתמול (שני) הגיע קודויארוב, מלווה בצוות צלמים ומפיקים, ל-24 שעות בישראל. הוא הגיע בשליחות הנשיא לבית הרבנות הראשית בירושלים, יחד עם נציג שגרירות קזחסטן בישראל, ראיין את הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף – ומשם עלה על מטוס והמשיך ליעד הבא – ראיון עם ראש ממשלת בלגיה.



בקשה אישית מהנשיא, הראשלצ בראיון לבמאי הרוסיצילום: בקשה אישית מהנשיא, הראשלצ בראיון לבמאי הרוסי
בקשה אישית מהנשיא, הראשלצ בראיון לבמאי הרוסי


במהלך השיחה בירך הגר"י יוסף את הנשיא ואת האזרחים לרגל החגיגות והרחיב על חשיבות השלום בין הדתות והמדינות. הוא נשאל על התרשמותו האישית מקונגרס הדתות והמדינות בו השתתף ביוזמת הנשיא הקזחי ועל רמת הביטחון הגבוהה במדינה שאינה מצריכה מאבטחים אפילו לא בבניין השגרירות הישראלית.

בדבריו קרא הראשון לציון לנשיא נזרבייב לשקול את העברת השגרירות מתל אביב לירושלים כפי שעושה ארה"ב. "אני מברך את הדיבורים של הנשיא נזרבייב על שלום, אבל צריך לעבור גם מדיבורים למעשים ואין ספק שהוא ישמח להעביר את השגרירות לירושלים, עיר של שלום", חתם הראשון לציון.

כזכור, לפני כשנתיים השתתף הראשון לציון בקונגרס מנהיגי הדתות והמדינות בקזחסטן בו הוא חבר לצד שורת מנהיגי דתות ומדינות. בנאום 'שלושת הצעדים', שצוטט בתקשורת הקזחית והבינלאומית, סיפר לעשרות המנהיגים על המנהג היהודי לפסוע בטרם בקשת 'עושה שלום במרומיו'. נשיא קזחסטן ניגש לרב והודה נרגשות על הדברים, ומאז נוצר קשר של ידידות בין הראשון לציון והנשיא.
נשיא קזחסטן הרב יצחק יוסף שגרירות קונגרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד