י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רבי נולד: הרב מביתר הוכתר לאדמו"ר בפולין

90 שנה אחרי פטירת זקנו - הוכתר הרב יהודה לייב הלשטוק מביתר עילית לאדמו"ר מאוסטרובצא ההכרזה נעשתה במהלך מעמד התפילה באוהל ציונו שנחשף ושופץ על ידו לפני כמה חודשים במקום נכחו עשרות צאצאיו, רבנים ותלמידים מכל העולם

הרבי החדש
הרבי החדש



במעמד כמאתיים איש, נכנס אתמול (שלישי) אדמו"ר חדש לרשימת האדמו"רים בעולם החסידות.

במלאות 90 שנים להסתלקותו של הרה"ק בעל מחבר ספר 'מאיר עיני חכמים' - רבי מאיר יחיאל הלוי הלשטוק זי"ע מאוסטרבוצא, עלו לראשונה מאז השואה האיומה, עשרות מצאצאיו ותלמידיו לציונו בעיירה אוסטרוויץ בפולין.

מקום קבורתו נעלם לאחר מאורעות השואה ואותר לפני כמה חודשים, אודות לפעולות כבירות שהפעיל נכדו, הגאון החסיד רבי יהודה לייב הלשטוק מביתר עילית, מול הרשויות בפולין, עם האיתור הוקמו מצבה ואוהל על קברו, בלב בית העלמין בעיירה אוסטרובצא בה הוא טמון.

במהלך מעמד התפילה שהתקיים אתמול לרגל יום ההילולא - י"ט אדר, לצד רבנים, בני המשפחה ותלמידים, הוכתר הרב הגאון יהודה לייב הלשטוק לממשיך דרכו. על ההכתרה הכריז הרב פישל וישליצקי - תלמידו של האדמו"ר זצ"ל מהעיירה אוסטרובצא.


רגע ההכתרה

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרב הלשטוק סירב תחילה, אך לאחר שהוסבר לו, כי חייבים ממשיך לשושלת, נאות לקבל על עצמו את עול ההנהגה, והקהל החל לעבור על פניו לקבלת ברכה ביום ההילולא המסוגל לישועה.

לאחר המעמד ההיסטורי בציון שנחנך לראשונה במעמד כה מרשים, המשיכו הקהל לסעודת ההילולא שנערכה באולם סמוך, במעמד רבנים, תלמידיו וצאצאיו של הרה"ק מאוסטרובצא, בהם רבה הראשי של פולין הרב מיכאל שודריך, הרב שמחה קלר רבה של העיר לובלין והרב מיכאל שריקי מרבני סידני שבאוסטרליה. את המשא המרכזי נשא האדמו"ר מאוסטרובצא אודות גדלותו וקדושתו של סבו הגדול - בעל ההילולא.

הרב הלשטוק שהוכתר לאדמו"ר מאוסטרובצא, בן 65, מכהן כרב בית המדרש 'היכל פנחס' בגבעה A בביתר עילית ובעל מחבר ספרי 'שלמי יהודה' באגדה ובהלכה. בימים אלה, עמל להוציא לאור את כתביו ודברי תורתו של בעל ההילולא, שחלקם כבר מוכרים ונלמדים בעולם החסידות, בהם הספר הנודע 'מאיר עיני חכמים' על התורה.

לפני כחודש דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי אוהל הציון חולל על ידי אלמונים, עוד טרם נחנך.

תיעוד מהתפילה בציון וסעודת ההילולא אתמול









































אוסטרובצא רבי חדש הרב יהודה לייב הלשטוק חסידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד